Ironwood. Zaskakująca zapowiedź od Mindclash Games

Ironwood, okładka gry

W przyszłym roku fani karcianych pojedynków będą mogli zmierzyć się w świetnie zapowiadającej się grze Ironwood od Mindclash Games.

Informacja została ogłoszona tuż przed rozpoczynającym się w Filadelfii konwentem PAX Unplugged. Mindclash Games znane jest z wydawania cięższych gier euro. Dość zaskakująca jest zatem zapowiedź lekkiej, asymetrycznej gry pojedynkowej tylko dla 1 i 2 graczy.

Ironwood. Opis

Ironwood - karty prototyp
Prototyp Ironwood (fot. Soma Gál)

Odwieczny konflikt o krainę Ironwood toczy się między dwiema frakcjami: wytrzymałymi i pracowitymi Ironclad oraz dzikimi Woodwalkers – szybkimi i śmiercionośnymi cieniami lasów. Obie frakcje są całkowicie asymetryczne w swoich stylach gry, taliach, warunkach zwycięstwa – nawet w tym, do których części mapy mają dostęp. Między nimi trwa walka o ostateczną kontrolę nad ziemią i jej największy skarb: kryształy Larimor – tajemniczą substancję zawierającą ogromną energię.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: The Presence – gra, gdzie wspomnienia żyją! ale to nie zawsze są dobre wspomnienia…

Frakcja Ironclad wydobywa esencję kryształów i przetwarza ich energię do napędzania swoich maszyn i mechanicznych wynalazków. Jeśli im się powiedzie, ich gigantyczne kuźnie zaleją ziemię niekończącymi się armiami i ustanowią ostateczną dominację nad Ironwood.

Frakcja Woodwalkers, natomiast, wykorzystuje surową magiczną moc kryształów, aby odkryć i odzyskać trzy starożytne totemy z tajnych miejsc rytualnych ukrytych w górach. Po ich odzyskaniu połączona moc tych totemów przywoła Strażnika, starożytnego obrońcę lasu, aby raz na zawsze zniszczyć Ironclad.

W każdej rundzie, Ty i Twój przeciwnik, na przemian zagrywacie po 3 karty swoich frakcji – korzystając z ich efektów, którymi są między innymi: pozycjonowanie wojsk, inicjowanie walki, wydobywanie kryształów, nadawanie tymczasowych efektów pasywnych i wiele innych.
Gdy dojdzie do walki, będziecie używać tych samych kart, ale stosując ich działania do zadawania ran i odpierania ataków.

Gra ma się ukazać w 2024 roku. O polskiej wersji na razie nic nie wiadomo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *