Eagle-Gryphon Games ogłosiło wydanie w nowej odsłonie gry Sleuth. Patrząc po grafice może to być najładniejsze wydanie od 50 lat.
Sleuth. Klasyka gier dedukcyjnych
Jest to tytuł, który powstał na początku lat 70-tych zaprojektowany przez Sida Sacksona. Przez te ponad 50 lat co jakiś czas powraca, bo pod względem mechanicznym wciąż się broni. Przygotowanie szaty graficznej do najnowszego wydania Eagle-Gryphon Games zleciło Jake’owi Sevenowi, amerykańskiemu artyście, który mieszka w Tasmanii. Naturalny krajobraz tej wyspy stał się inspiracją do powstania ilustracji. Klejnoty przedstawione na kartach to agaty, topazy i szafiry, które można znaleźć na zróżnicowanym terenie Tasmanii.
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Hutan. Nowa gra od autorów gry Turbo
W Sleuth: Find the Missing Tasmanian Gems gracze poszukują zaginionego klejnotu, czyli jednej z 36 kart, która została usunięta przed rozpoczęciem gry. Pozostałe karty są rozdzielane między graczy. Korzystając z logiki i dedukcji oraz kart poszukiwań, gracze podpytują swoich przeciwników o konkretne klejnoty (na kartach znajdują się 1-3 agaty, topazy i szafiry w jednym z czterech kolorów). Można zapytać się np. o liczbę par danego kamienia. Swoje spostrzeżenia zapisują w notesie. W ten sposób próbują drogą eliminacji zidentyfikować zaginiony klejnot.
- Liczba graczy: 3-7
- Długość rozgrywki: 30-45 min.
- Wiek: 10+
- Profil gry na BGG