Wsiąść do Pociągu: Półwysep Iberyjski. Ósmy dodatek do kultowej serii zapowiedziany!

Wsiąść do Pociągu: Półwysep Iberyjski - pudełko i mapy

Jeśli myśleliście, że do Wsiąść do Pociągu nie powstaną już żadne dodatki, byliście w błędzie. Wydawnictwo Rebel zapowiedziało właśnie ósmy duży dodatek do tej gry. Nosił on będzie tytuł Wsiąść do Pociągu: Półwysep Iberyjski. W pudełku znajdziemy także mapę Korei Południowej.

Wsiąść do Pociągu: Półwysep Iberyjski. Opis dodatku

Odkryj Półwysep Iberyjski i wyrusz pociągiem w podróż, podczas której każda stacja rozbrzmi dźwiękami hucznego świętowania. Przespaceruj się tętniącymi życiem ulicami Barcelony i spędź radosne chwile na placach w Sewilli, rozwijając swoją sieć połączeń i zbierając zestawy kart festiwalowych. Uważnie zaplanuj swoją podróż, ponieważ inni gracze będą zaciekle rywalizować o dotarcie na festiwale przed Tobą, aby sprzątnąć Ci nagrody sprzed nosa.

Ten dodatek do Wsiąść do Pociągu zawiera również mapę Korei Południowej, która oferuje unikalny sposób tworzenia połączeń. Bądź szybki i efektywnie korzystaj z bonusów za pociągi ekspresowe, aby utworzyć najcenniejsze połączenia i zająć najwyższe miejsce w wyścigu o rozwój transportu w koreańskich prowincjach.

Informacje podstawowe:

POLECAMY: Ascension: edycja jubileuszowa w końcu w przedsprzedaży!

Półwysep Iberyjski. Zmiany w rozgrywce

W swojej turze gracz musi przeprowadzić 1 z 3 dostępnych akcji: dobrać karty Wagonów, utworzyć połączenie albo dobrać karty Biletów.

Wsiąść do Pociągu: Półwysep Iberyjski - mapaJeśli gracz dobierze kartę Festiwalu ze stosu kart Wagonów (bez względu na to, czy dobierał karty w ciemno, czy uzupełniał miejsce po dobraniu odkrytej karty), kładzie ją odkrytą obok planszy, jak najbliżej przedstawionego na niej miasta. Jeśli podczas rozgrywki gracze odkryją kilka kart Festiwali tego samego miasta, należy ułożyć je w taki sposób, aby ich liczba była widoczna. Po dobraniu karty Festiwalu gracz kontynuuje dobieranie kart, aż dobierze kartę Wagonu. Innymi słowy, karty Festiwali nie wliczają się do liczby dobieranych kart. Jeśli gracz dobierze kartę wyboru Biletów ze stosu kart Wagonów(bez względu na to, czy dobierał karty w ciemno, czy uzupełniał miejsce po dobraniu odkrytej karty), odkłada ją na bok. Jeśli dobrał taką kartę w trakcie swojej tury, musi najpierw ją dokończyć. Następnie należy zatrzymać rozgrywkę i przeprowadzić drugi wybór kart Biletów w taki sam sposób, jak podczas przygotowania do gry. Tym razem jednak karty przekazuje się w drugą stronę. Każdemu z graczy należy rozdać po 6 kart Biletów. Gracz wybiera 1 z 6 kart i przekazuje pozostałe 5 kart graczowi po prawej. Wybieranie i przekazywanie kart Biletów kontynuuje się tak długo, aż każdy z graczy będzie mieć po 6 kart. Następnie gracze decydują, które z nich chcą zatrzymać. Gracz musi zatrzymać dokładnie 4 karty Biletów. Nie może zatrzymać ani mniej, ani więcej. Karty Biletów, z których gracze rezygnują, należy potasować i umieścić na spodzie zakrytego stosu kart Biletów. Podczas drugiego wyboru Biletów gracze nie mogą odrzucać kart wybranych podczas przygotowania do gry, dlatego należy je odłożyć na bok. Jeśli stos kart Wagonów się wyczerpie, należy potasować karty odrzucone, utworzyć z nich nowy stos i kontynuować rozgrywkę według standardowych zasad. Od tego momentu w stosie będą się znajdować tylko karty Wagonów. Podczas rozgrywki na tej mapie obowiązuje zasada z gry podstawowej: jeśli w którymś momencie wśród odkrytych kart znajdą się 3 Lokomotywy, wszystkie 5 kart należy odrzucić i odkryć 5 nowych kart ze stosu.

Jeśli gracz utworzy połączenie biegnące przez miasto festiwalowe, może zabrać wszystkie odkryte karty Festiwali tego miasta i umieścić w zakrytym stosie przed sobą. Gracze trzymają wszystkie swoje karty Festiwali w jednym stosie. Mogą je podglądać podczas rozgrywki, ale karty Festiwali pozostałych graczy są dla nich tajne. Jeśli utworzone połączenie łączy 2 miasta festiwalowe, których karty Festiwali znajdują się obok planszy, gracz musi wybrać karty tylko 1 z nich. Nie może wziąć kart Festiwali obu miast. Uwaga! Porto i Coimbra mają te same karty Festiwali. Gracz może je zdobyć, jeśli utworzy połączenie z dowolnym z tych miast.

Dobranie Biletów. Ta akcja nie jest dostępna na początku rozgrywki! Gracz może wybrać akcję dobrania kart Biletów w swojej turze dopiero wtedy, gdy w wyniku odkrycia karty wyboru Biletów gracze przeprowadzili drugi wybór Biletów. W ramach tej akcji gracz dobiera 3 karty Biletów z wierzchu stosu i decyduje, ile z nich chce zatrzymać. Gracz musi zatrzymać co najmniej 1 kartę Biletu, ale może także zatrzymać 2 albo wszystkie 3. Bilety, których gracz nie chce zachować, umieszcza na spodzie stosu.

Na koniec gry gracze sprawdzają swoje punkty za utworzone połączenia i dodają (albo odejmują) punkty za karty Biletów według standardowych zasad. Do otrzymanego wyniku dodają punkty za każdy posiadany przez siebie zestaw kart Festiwali zgodnie z informacją na kartach. W grze nie przyznaje się bonusów za najdłuższą trasę ani za największą liczbę zrealizowanych Biletów.

Korea Południowa. Zmiany w rozgrywce

W swojej turze gracz musi przeprowadzić 1 z 3 dostępnych akcji: dobrać karty Wagonów, utworzyć połączenie albo dobrać karty Biletów. Gracze mogą wykorzystać kartę Wagonu ekspresowego, aby ulepszyć wybraną akcję o wartość widoczną na karcie („+1”, „+2” albo „+3”). Każdej karty Wagonu ekspresowego można użyć tylko raz podczas rozgrywki, następnie odkłada się ją na bok.

Korea Południowa - mapaDobieranie kart Wagonów. Przed dobraniem pierwszej karty gracz może zdecydować, czy chce wykorzystać 1 ze swoich niewykorzystanych kart Wagonów ekspresowych (o wartości „+1”, „+2” albo „+3”), aby dobrać więcej
kart ze stosu. Następnie gracz dobiera karty według standardowych zasad.

Utworzenie połączenia. Za każdym razem gdy gracz tworzy połączenie, może zdecydować, czy chce dodatkowo położyć 1 z wagoników ze swoich zasobów na macie Prowincji. Gracz musi położyć wagonik na nitce w kolorze połączenia, które właśnie utworzył. Gdy gracz utworzy szare połączenie, może położyć wagonik na nitce dowolnego koloru. Gracz kładzie wagonik na polu, którego numer odpowiada liczbie zagranych kart Wagonów utworzonego połączenia, pod warunkiem że nie znajduje się tam inny wagonik. Gracz może utworzyć połączenie, zagrywając większą liczbę kart Wagonów w odpowiednim kolorze, niż potrzeba, aby umieścić wagonik na polu o wyższym numerze na macie Prowincji. Jeśli pole, na które gracz może położyć wagonik, jest już zajęte, umieszcza go na najbliższym wolnym polu z niższym numerem. Wagonik umieszczony na macie Prowincji zostaje na niej do końca rozgrywki. Gracz może mieć dowolną liczbę wagoników na macie Prowincji, ale nie może ich użyć do utworzenia połączenia. Umieszczając wagonik na macie Prowincji, gracz może użyć 1 ze swoich kart Wagonów ekspresowych, aby podwyższyć numer pola o 1, 2 albo 3 w zależności od jej wartości.

Dobieranie kart Biletów. W ramach tej akcji gracz dobiera 3 karty Biletów z wierzchu stosu i decyduje, ile z nich chce zatrzymać. Zanim dobierze karty, może wykorzystać swoją kartę Wagonu ekspresowego, aby dobrać 1, 2 albo 3 dodatkowe karty Biletów w zależności od jej wartości. Gracz musi zachować co najmniej 1 Bilet, ale może także zachować wszystkie 6. Bilety, których gracz nie chce zatrzymać, umieszcza na spodzie stosu Biletów.

Podliczanie punktów. Na koniec gry gracze sprawdzają swoje punkty za utworzone połączenia i dodają (albo odejmują) punkty za karty Biletów według standardowych zasad. Następnie w zależności od liczby graczy przyznaje się punkty bonusowe za każdą kolorową nitkę na macie Prowincji. Każdy z graczy sumuje wartości wszystkich pól, na których ma wagoniki w kolorze rozpatrywanej nitki. Gracze przydzielają sobie punkty zgodnie z tabelą na karcie punktacji Prowincji.

Kiedy premiera?

Wydawnictwo Rebel nie zdradziło przy okazji zapowiedzi kiedy nowy dodatek do Wsiąść do Pociągu mógłby trafić do sprzedaży. Pewne na razie jest tylko lato 2024 roku. Póki co, nie podano również jego ceny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *