Undergrove, nowa gra Elizabeth Hargrave na Kickstarterze

okładka gry Undergrove

Kojarzycie piosenkę grzybiarzy Reni Jusis „kiedyś Cię znajdę?” Otóż Elizabeth Hargrave musiała ją sobie często nucić pod nosem. Dlaczego? Otóż jedną z jej pasji jest zbieranie grzybów, i co więcej – jest przewodniczącą lokalnego klubu grzybiarzy. Ta pasja przełożyła się na projekt nowej gry – Undergrove, która rozpoczęła kampanię na Kickstarterze. Współautorem gry jest Mark Wootton.

Undergrove. Kampania

Autorka pasjonowała się nie tylko zbieraniem grzybów samym sobie, ale również procesami, które zachodzą w przyrodzie. Jak sama mówi: „…symbioza mikoryzowa jest naprawdę jednym z cudów przyrody. (…) jest to system wymiany handlowej, który automatycznie sugeruje mechanikę w grze planszowej. (…) W świecie, który wydaje się coraz bardziej podzielony, myślę że fakt, że pod naszymi stopami istnieją niewidoczne połączenia, jest pocieszeniem, przesłaniem, że może wszystko naprawdę jest ze sobą powiązane.”

Na decyzje o wsparciu gry macie jeszcze prawie 30 dni. Standardowa wersja kosztuje 39$, natomiast za wersję deluxe musicie przygotować 69$. Oczywiście do kosztów trzeba doliczyć dodatkowe opłaty związane z transportem i podatkami.

POLECAMY RÓWNIEŻ:
Plany wydawnicze Lucrum Games. Aktualizacja terminów 2023/2024

Opis gry

W grze Undergrove będziemy starali się, aby sadzonki generowane przez nasze drzewa skutecznie się rozsiewały. Wykorzystamy do tego sieć podziemną stworzoną przez grzybnie, która w ramach wymiany da nam potrzebne do rozwoju składniki.

Planszę tworzą kafelki grzybów, na których znajdują się akcje, które będziemy mogli uaktywniać oraz punkty zwycięstwa. Znajdujące się w rogach wcięcia będą pozwalały na umieszczanie dysków, będących w grze nasionami. Rozwijając układ korzeniowy naszego nasiona na czterech sąsiadujących kaflach, będziemy zdobywali dostęp do akcji na nich oraz możliwość zdobywania punktów.

Większość akcji na kaflach pozwoli na wymianę surowców na potrzebne do wzrostu składniki. Wymianie będą podlegać: azot, węgiel, fosfor i potas.

W grze mamy możliwość wykonania jednej z pięciu możliwych akcji:

  • aktywację – aktywowanie zdolności na kaflu grzyba, do którego mamy poprowadzone korzenie, wcześniej opłacając koszt aktywacji;
  • absorpcję – m.in. zdobywanie węgla z kafla grzyba za pomocą systemu korzeni;
  • reprodukcję – dołożenie dysku z jednym znacznikiem korzenia;
  • partnerstwo – dołożenie 2 znaczników korzeni do dowolnego(ych) dysków już obecnych na planszy;
  • fotosyntezę – spasowanie, pozwalające m.in. odświeżyć żetony aktywacji.

Koniec gry wyznaczany jest przez tor węgla. Gracz, który jako pierwszy dotrze do końca toru swoim znacznikiem uruchamia jej koniec. Następuje jeszcze jedna runda i gracze podliczają zdobyte punkty.

INFORMACJE PUDEŁKOWE:

  • liczba graczy: 1-4
  • czas rozgrywki: 60-75 min.
  • wiek: 14+
  • link do BGG

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *