Wczoraj wydawnictwo Stonemaier Games zapowiedziało nową grę – Apiary! Gra ma trafić do sprzedaży już w listopadzie.
Apiary. Zapowiedź
Prace nad grą Apiary trwały ponad 2 lata. Autorem gry jest debiutująca w branży Connie Vogelmann. Natomiast za szatę graficzną odpowiada bardzo dobrze znany Kwanchai Moriya (m.in. Kryptyda czy Prêt-à-Porter ). Jeżeli jesteście ciekawi jak wyglądała praca Connie nad tą grą oraz jakie ma porady dla młodych projektantów, to zapraszamy do lektury artykułu na stronie www wydawnictwa.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Wielka Draka w Małym Mieście. Wystartowała kampania na platformie Wspieram.to
Gra opowiada o… podróżujących w kosmosie, zaawansowanych technologicznie pszczołach. Znajdziecie tu eksplorację i ekspansję oraz ciekawą mechanikę worker-placement, gdzie siła robotników zależy od pozycji, w jakiej są ustawieni.
Nie świnie, a pszczoły w kosmosie…
W odległej przyszłości ludzie nie zamieszkują już Ziemi. Przyczyna ich zniknięcia (a może ich upadku) jest nieznana, ale ich nieobecność pozostawiła pustkę gotową do wypełnienia przez inny gatunek. W ciągu niezliczonych pokoleń jeden gatunek pszczoły miodnej ewoluował, aby wypełnić tę pustkę. Ich rozmiar i inteligencja wzrosły, stając się wysoce zaawansowanym społeczeństwem. Nazwali siebie Mellifera i dokonali znacznego postępu technologicznego. Nie tylko opanowali technologię, którą zaadaptowali z ludzkich ruin, ale dokonali postępu pozwalającego na podróże kosmiczne.
W grze każdy z graczy będzie kontrolował jedną z 20 asymetrycznych frakcji. Gracze rozpoczynają grę z własnym ulem, kilkoma zasobami oraz pszczołami robotnicami. W trakcie rozgrywki robotnice będą wysyłane do sześciu różnych lokacji. Robotnice będą zbierać zasoby, eksplorować nieznane planety, rozwijać technologie, rozbudowywać ul, uczyć się nowych technologii i tworzyć projekty. Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów, które będą odzwierciedlać siłę prowadzonej frakcji.
Gracze w swojej turze będą mieli do wyboru dwie opcje – wysłać robotnika na pole w celu wykonania akcji, lub odzyskać swoich robotników. Zarówno akcje jak i efekty wypchnięcia z pola zależą od siły robotnika. Każdy robotnik będzie miał 4 poziomy siły, zaczyna od poziomu 1, a różne efekty akcji będą powodować jej wzrost, aż do poziomu 4, po którym robotnik będzie musiał hibernować.
W grze znajdziecie wiele możliwości punktowania a punktacja końcowa będzie pochodzić z wielu źródeł.
My mamy nadzieję, że wydawnictwo Phalanx kontynuując dobrą współpracę ze Stonemaier Games wkrótce zapowie polską edycje Apiary.
INFORMACJE PUDEŁKOWE:
- Liczba graczy: 1-5
- Czas rozgrywki: 60-90 min.
- Wiek: 14+
- Link do BGG