Gigant branży zabawkarskiej, firma Mattel, wprowadza dużą zmianę ułatwiającą granie osobom z daltonizmem. W końcu planszówki mają łączyć, a nie dzielić.
Według danych ok. 300 mln osób na świecie żyje z zaburzeniem rozpoznawania barw. Branża gier planszowych wychodzi naprzeciw takim osobom, aby nie tworzyć dodatkowych barier. Już wcześniej widywaliśmy w planszówkach ułatwienia w odróżnianiu kolorów.
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Koty, loty, psoty – czyli 3 nowości od Lucky Duck Games: Halo wieża, Nekojima i MikroMakro4
Mattel zapowiada zmiany w 90% gier
Firma Mattel, jeden z największych producentów gier i zabawek, ogłosiła niedawno, że do końca tego roku 80% ich gier otrzyma odpowiednie zmiany. Kolejne 10% zostanie zmienione w 2025 roku.
Podczas tworzenia tych zmian obejmujących całe portfolio firma współpracowała z kilkoma ekspertami w dziedzinie niedoborów widzenia kolorów i konsultowała się z osobami, które cierpią na daltonizm.
Opracowane rozwiązania obejmują dodanie wzorów, wskazówek dotykowych czy symboli, aby mieć pewność, że kolor nie będzie jedynym sposobem na rozróżnienie kart lub komponentów. Przykładowo na kartach UNO pojawią się małe symbole w różnych kształtach, a na płytkach w Blokusie – wzory wyczuwalne też dotykiem. Kilka tych zmian widać na załączonym zdjęciu. Wszystkie te produkty będą mieć na pudełku oznaczenie w formie oka z napisem „Colorblind Accessible).