Jaram się… zapowiedzi wydawnictwa Portal

grafika z częścią zapowiedzi wydawnictwa Portal Games

Powiem szczerze – w tym roku wydawnictwo Portal Games nakarmiło swoimi zapowiedziami moje serce euro gracza. Tak, część z tych zapowiedzi mam już w swojej kolekcji, ale chyba nie zabroni mi nikt jarać się, że dotrą one do większej rzeszy ludzi?

Mam, ale nadal się jaram!

Zacznę od tytułów, które już są na moich półkach. Co więcej – tylko dwa z nich jeszcze nie zostały zagrane! No to od początku. Voidfall – tutaj napiszę tylko kilka słów, bo pisałam o tej grze już wcześniej:

BLOG: Voidfall, Age of Innowation, Scholars – moje hity Zlotu Patronów Planszowych Newsów

Z każdą kolejną rozgrywką zakochuję się w niej coraz bardziej. Tak, ma upierdliwe zasady walki, tak – setup to gra przed grą, tak – tłumaczenie zasad trwa chwilę, tak – potrafi tu downtime zabić i tak – rozgrywka nie będzie krótka. Ale każda chwila przy niej spędzona daje mi niespotykaną dawkę endorfin. Jeśli chodzi o ten tytuł – spodziewajcie się wkrótce materiału na naszym kanale YT.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 90-240 min.
  • Wiek: 15+
  • Link do BGG

Szczury z Wistar. Gra wydawnictwa Cranio Creation, która trafiła do mnie zanim jeszcze doszły mnie słuchy o polskiej edycji. Cudowne, szczurze euro, gdzie mamy kilka świetnie połączonych mechanik z rondlem na czele. O tej grze nawet przygotowałam materiał – zapraszam do oglądania jeżeli jesteście ciekawi:

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 90 min.
  • Wiek: 13+
  • Link do BGG

Septima. Kolejny tytuł od mojego ukochanego wydawnictwa, które nigdy mnie nie zawiodło – Mindclash Games. Pięknie wydana, pięknie ilustrowana gra o wiedźmach. Nadal spoczywa na mojej półce wstydu. Może więc teraz szybciej będzie okazja zetrzeć z niej kurz…

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 50-100 min.
  • Wiek: 12+
  • Link do BGG
prezentacja gry Biały Zamek
fot. Redakcja – gra Biały Zamek

Biały Zamek. Kolejna z zapowiedzi wydawnictwa Portal Games. Prezent od Secret Santa, który nadal czeka na ogranie. W tym małym, wypchanym po brzegi pudełku od Devir Games, czeka na nas satysfakcjonujące euro. No, przynajmniej tak słyszałam. W swojej kolekcji mam już Bamboo, które rzeczywiście jak na swoją kompaktowość – oferuje ciekawą rozgrywkę. Dlaczego więc mam czego innego spodziewać się po Zamku? W każdym razie – teraz z pewnością szybciej się zabiorę za rozkminianie zasad.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 80 min.
  • Wiek: 12+
  • Link do BGG

Nie mam, czekam i jaram się!

Mędrcy znad Południowego Tygrysu (Scholars of the South Tigris). Tej gry JESZCZE nie mam, ale dzięki Łukaszowi – miałam to szczęście ją poznać. Pisałam również i o niej w moim blogowym tekście o hitach Zlotu Patronów Planszowych Newsów. To tak naprawdę była tylko formalność, ponieważ wszyscy fani wydawnictwa Portal spodziewali się, że ten tytuł pojawi się w zapowiedziach.

Podkreślamy to z Piotrkiem na każdym kroku – to niesamowite, że każda kolejna gra ze „stajni” Garphill Games jest inna i coraz lepsza. Po bardzo udanej trylogii Zachodniego Królestwa z przyjemnością poznaję krainę Południowego Tygrysu. Byłam Wędrowcem, teraz czekam, aby być Mędrcem.

Więcej o samej grze dowiecie się z recenzji napisanej przez Mateusza:  BLOG

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 60-90 min.
  • Wiek: 12+
  • Link do BGG

Zapowiedzi – ciąg dalszy

prezentacja gry Era Innowacji
fot. Redakcja – gra Era Innowacji

Era Innowacji (Age of Innovations). Kolejny tytuł, o którym wspomniałam w swoim blogowym tekście, a który poznałam dzięki Ani na Zlocie Patronów PN.

Gra, która zachowała to co piękne i poprawiła to czego brakowało ze swojej „matki” – Terra Mystici. Mamy teraz grę, która zadowoli wymagających graczy i sprawi, że będziemy z przyjemnością do niej wracać.

Więcej o tym tytule opowiem w swoim materiale, który również wkrótce pojawi się na naszym kanale YT.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-5
  • Czas rozgrywki: 40-200 min.
  • Wiek: 14+
  • Link do BGG

Terraformujemy Kosmos

Zapowiedzi o powrocie gry Projekt Gaja pojawiły się kilka lat temu. Niestety w wyniku wielu niedogodności bardzo to się przesunęło w czasie. W tym czasie wielu graczy ją szukało, wielu ją kupiło w obcych językach i… wielu z utęsknieniem czekało. W tym ostatnim gronie byłam i ja. Na szczęście oczekiwanie się skończyło, mamy już pewność, że prędzej czy później, po ujawnieniu zapowiedzi – pojawi się na półkach sklepowych z polską instrukcją w środku.

Właściwie Projekt Gaja możemy już nazwać klasykiem. Miała swoją premierę 7 lat temu w 2017 roku. Od tej pory podbiła serca wielu graczy na całym świecie. Świadczy o tym jej ocena na platformie BoadGameGeek (8.4) oraz liczba komentarzy.

Projekt Gaja pozwolił Terra Mystice zaświecić milionem gwiazd w galaktyce. Główne mechaniki pozostały bez zmian. Nadal będziemy prowadzić własną asymetryczną rasę, stawiać budowle, terraformować planety zgodnie z naszą rasą, manewrować mocą, ale pojawiło się tutaj również wiele nowych rzeczy, które sprawiły, że tytuł jest bardziej zaawansowany.

Mamy tory technologii, na których zdobywamy bonusy natychmiastowe, oraz dające nam przychód. Dodatkowo – wspinając się, możemy zdobywać dodatkowe punkty zwycięstwa.

Na dodatkowej planszy, która jednocześnie będzie nam odliczać czas rozgrywki, będą ułożone losowo kafelki rundy i końca gry. W każdej rundzie, spełniając warunki na przypisanym do niej kafelku – będziemy mogli zdobywać punkty. Trochę inaczej jest z kafelkami końca gry – tutaj musimy się jeszcze ścigać na przypisanych do kafelków torach.

Aby wygrać, czyli zebrać najwięcej punktów – musimy w trakcie 6 rund optymalizować swoje akcje i próbować jak najskuteczniej punktować za przypisane do rundy warunki.

Każdy kto poznał Projekt Gaja, z pewnością chętnie do niej zasiądzie kolejny, i kolejny, i kolejny raz.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 60-150 min.
  • Wiek: 12+
  • Link do BGG

Houston, mamy problem!

prezentacja gry Ewakuacja
fot. Redakcja – gra Ewakuacja

Ewakuacja (Evacuation) to nowy tytuł Vladimira Suchego. Gra, która chyba najbardziej budzi we mnie sprzeczne emocje z wszystkich zapowiedzi. Ten autor jest – jeśli chodzi o mnie – dość nierówny w tworzeniu gier. Po świetnych Podwodnych miastach, przekombinowanej Pradze i tylko dobrej Messinie przyszedł czas na Ewakuację. Temat jest świetny! Uciekamy z Ziemi na inną planetę, którą wcześniej musimy przygotować do „przeprowadzki” ludzkości.
Ciekawym zabiegiem będzie tutaj znalezienie balansu pomiędzy dwoma planetami. Z jednej strony nie możemy zbyt szybko wygasić produkcji na Ziemi, z drugiej – jak zbyt szybko nie rozpoczniemy budowy na nowej planecie nie będziemy w stanie na niej przeżyć (czyli zdobyć więcej punktów).

Gry jestem bardzo ciekawa. W sieci jest wiele sprzecznych opinii, z których jedne są bardzo optymistyczne, natomiast drugie… no cóż – niezbyt. Dlatego chcę sama sobie wyrobić opinię na jej temat. Mam nadzieję, że ostatecznie będzie to kolejna perełka stworzona przez Pana Suchego.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 60-150 min.
  • Wiek: 12+
  • Link do BGG

Dzielimy się wiedzą

prezentacja gry Innovations
fot. Redakcja – gra Innovations: Era idei

Inventions: Ewolucja idei to nowa gra Vitala Lacerdy, ilustrowana – jakżeby inaczej – przez Iana O’Toola. Ten duet niemalże zawsze daje gwarancję świetnej zabawy przy planszy. Jak zwykle autor zaczerpnął pomysł na grę z obserwacji. Tym razem będziemy tworzyć wynalazki i dzielić się nimi z ludzkością. Tworzyć możemy sami, lub przy współpracy z innymi graczami. Tworząc wynalazek samodzielnie cała chwała (punkty) przypadną nam. Jednakże kusząca również będzie opcja współpracy z innymi graczami. Wspólnie zbudowany wynalazek będzie miał silniejszy efekt po jego uruchomieniu! Aby jednak wynalazek ujrzał światło dzienne musi narodzić się idea. W grze są to karty, które w pierwszym etapie pozyskujemy, w drugim – odkrywamy i w trzecim – dzielimy się wiedzą.

Gra będzie prowadziła nas przez 6 er, od ery kamienia do czasów współczesnych. W trakcie gry będziemy zdobywać punkty, które docelowo będą miały nam przynieść zwycięstwo.

Jak zwykle możemy się spodziewać, że każda akcja będzie powiązana z inną. I również jak zwykle – kluczowe będzie zrozumienie tu myśli przewodniej gry. Łącząc to wszystko w głowie szybko zagłębimy się w rozgrywce i będziemy odpalać kombosiki, które być może dadzą nam zwycięstwo.

Jest to jedna z ciężych zapowiedzi na ten rok. Ja w każdym razie już zacieram rączki i cieszę się na myśl o polskiej edycji tej gry.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 1-4
  • Czas rozgrywki: 60-150 min.
  • Wiek: 14+
  • Link do BGG

Podsumowanie

Czy to wszystkie zapowiedzi, które chcę poznać? No nie! W kolejce czeka Diuna: wojna o Arrakis, Cyberpunk 2077 i Sentinels. Każda z nich ma coś, co wzbudza we mnie nutkę ciekawości. Czy ta melodia zostanie odgadnięta po jednej nutce? Zobaczymy. W każdym razie zapowiada się ciekawy rok dla mnie z wydawnictwem Portal.

Na koniec jeszcze jedna sprawa – nadal część wydawnictw jeszcze nie ujawniło swoich planów. Bardzo jestem ciekawa jakie jeszcze hity pojawią się w polskich domach. No co tu dużo mówić – czekam! Ale już mamy dobry początek.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *