Nasza Księgarnia umieściła dwa dodatki do Wyprawy do El Dorado w jednym pudełku. Dzięki temu kupując Mokradła i Smoki otrzymacie aż dziewięć nowych modułów.
Poniżej znajdziesz:
- Opis gry Wyprawa do El Dorado
- Informacje o pierwszym dodatku: Demony Dżungli
- Podstawowe informacje i cenę nowych dodatków
- Grafiki Mokradeł i Smoków
- Dodatek Mokradła – opis modułów oraz instrukcję
- Dodatek Smoki – opis modułów oraz instrukcję
Wyprawa do El Dorado. Opis gry podstawowej
Sama gra Wyprawa do El Dorado została entuzjastycznie przyjęta przez graczy (w Polsce otrzymała m.in tytuł Najlepszej Gry Rodzinnej). W grze wcielamy się w odkrywców, którzy biorą udział w ekspedycji i rozbudowując swoją talię o nowy sprzęt i towarzyszy, chcąc jak najszybciej dotrzeć do Złotego Miasta.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Gra Nimalia – wideoinstrukcja i minigameplay na naszym kanale
Dodatki do Wyprawy do El Dorado
Niedługo po premierze „podstawki”, pojawił się pierwszy dodatek do gry – Demony Dżungli, który wprowadził m.in bohaterów oraz niebezpieczeństwa w postaci klątw. Teraz na rynku ukazują się Mokradła i Smoki – dwa kolejne rozszerzenia, które także zaprojektował Reiner Knizia. Wraz z nimi Wyprawa do El Dorado będzie jeszcze bardziej wymagająca.
Informacje pudełkowe:
- Liczba graczy: 2-4
- Czas rozgrywki: 60 min.
- Wiek: 10-110
- Orientacyjna cena: 85 zł
- Grę można kupić m.in. w sklepie wydawcy
Mokradła i Smoki. Co zmieniają nowe dodatki?
Graczy podczas wyprawy czekają nowe wyzwania: mokradła pełne krokodyli, rwące nurty rzeki, lokalne plemię, groźne smoki, tereny pokryte gęstą mgłą, tajemnicze świątynie oraz skarby. Łącznie w jednym pudełku znajdują się komponenty składające się na 9 różnych modułów. Część z nich wprowadza pola o nowych działaniach, część zmienia warunek zwycięstwa lub wprowadza odrobinę negatywnej interakcji. Wszystkie dodatki można ze sobą łączyć w dowolny sposób.
Dodatek Mokradła. Instrukcja i opis modułów
1. Czaszki – Podczas tworzenia trasy możemy dodać nowe płytki terenu z biało-czerwonymi czaszkami. Symbolizują one niebezpieczne miejsce. Można przez nie przechodzić, lecz gracz nie może zostać na takim polu na koniec swojej tury.
2. Przełęcze górskie – Ten moduł wprowadza dwie płytki przełęczy, które kładzie się na trasie wyprawy, w całości na płytce terenu. Dzięki nim tworzy się „wąskie gardła”, aby zrobić niebezpieczne skróty albo utrudnić dotarcie do konkretnego miejsca.
3. Rwący nurt – Na trasie wyścigu pojawi się 7 płytek terenu, które posiadają pola z symbolem strzałki. Jeśli gracz zatrzyma się na takim polu nurt go porywa, czyli zostaje przesunięty o jedno pole zgodnie z kierunkiem nurtu wskazanym przez strzałkę.
4.Mokradła – Na trasie pojawią się płytki terenu z mokradłami, w których żyją krokodyle. Chcąc przesunąć się na takie pole należy zagrać dowolną kartę o sile dokładnie równej liczbie krokodyli na danym polu.
5. Świątynie – Ten moduł zmienia warunki zwycięstwa. Aby wygrać grę trzeba odwiedzić każdą z czterech świątyń i znaleźć w niej artefakt. Można je odwiedzać w dowolnej kolejności, a artefakt zdobywa się zagrywając kartę w kolorze odwiedzanej świątyni.
6. Plemię Muisca – Jest to 8 kart z tubylcami, które kupujemy z rynku kart. Mając taką kartę na ręku można odłożyć ją na płytkę ekspedycji, aby wykorzystać ją w późniejszej turze.
Dodatek Smoki. Instrukcja i opis modułów
1. Smoki – Ten moduł wprowadza do gry negatywną interakcję. Po przebudzeniu naszego smoka inni gracze znajdujący się w jego zasięgu są zablokowani i nie mogą się poruszać, dopóki nie przesuną smoka dalej. W ten sposób możemy spowalniać przeciwników.
2. Skarby – Ten moduł zmienia warunki zwycięstwa. Aby wygrać trzeba zdobyć 4 różne skarby, które są rozłożone na trasie. Ich koszt nie jest jednak mały i wiąże się z odrzuceniem konkretnej kombinacji kart.
3. Mgły – Na trasie pojawią się płytki terenu, które na początku gry leżą zakryte. Kiedy gracz zatrzyma się na polu sąsiadującym z zamgloną płytką, jest ona odwracana.