Dodatki do Wyprawy do El Dorado. Mokradła i Smoki mają dziś swoją premierę. Opis modułów

Wyprawa do El Dorado Mokradła i Smoki - okładka gry i komponenty

Nasza Księgarnia umieściła dwa dodatki do Wyprawy do El Dorado w jednym pudełku. Dzięki temu kupując Mokradła i Smoki otrzymacie aż dziewięć nowych modułów.

Poniżej znajdziesz:

  • Opis gry Wyprawa do El Dorado
  • Informacje o pierwszym dodatku: Demony Dżungli
  • Podstawowe informacje i cenę nowych dodatków
  • Grafiki Mokradeł i Smoków
  • Dodatek Mokradła – opis modułów oraz instrukcję
  • Dodatek Smoki – opis modułów oraz instrukcję

Wyprawa do El Dorado. Opis gry podstawowej

Sama gra Wyprawa do El Dorado została entuzjastycznie przyjęta przez graczy (w Polsce otrzymała m.in tytuł Najlepszej Gry Rodzinnej). W grze wcielamy się w odkrywców, którzy biorą udział w ekspedycji i rozbudowując swoją talię o nowy sprzęt i towarzyszy, chcąc jak najszybciej dotrzeć do Złotego Miasta.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Gra Nimalia – wideoinstrukcja i minigameplay na naszym kanale

Dodatki do Wyprawy do El Dorado

Niedługo po premierze „podstawki”, pojawił się pierwszy dodatek do gry – Demony Dżungli, który wprowadził m.in bohaterów oraz niebezpieczeństwa w postaci klątw. Teraz na rynku ukazują się Mokradła i Smoki – dwa kolejne rozszerzenia, które także zaprojektował Reiner Knizia. Wraz z nimi Wyprawa do El Dorado będzie jeszcze bardziej wymagająca.

Informacje pudełkowe:

  • Liczba graczy: 2-4
  • Czas rozgrywki: 60 min.
  • Wiek: 10-110
  • Orientacyjna cena: 85 zł
  • Grę można kupić m.in. w sklepie wydawcy

Mokradła i Smoki. Co zmieniają nowe dodatki?

Graczy podczas wyprawy czekają nowe wyzwania: mokradła pełne krokodyli, rwące nurty rzeki, lokalne plemię, groźne smoki, tereny pokryte gęstą mgłą, tajemnicze świątynie oraz skarby. Łącznie w jednym pudełku znajdują się komponenty składające się na 9 różnych modułów. Część z nich wprowadza pola o nowych działaniach, część zmienia warunek zwycięstwa lub wprowadza odrobinę negatywnej interakcji. Wszystkie dodatki można ze sobą łączyć w dowolny sposób.

Mokradła i Smoki (dodatki do Wyprawy do El Dorado)

Image 9 of 10

Dodatek Mokradła. Instrukcja i opis modułów

1. Czaszki – Podczas tworzenia trasy możemy dodać nowe płytki terenu z biało-czerwonymi czaszkami. Symbolizują one niebezpieczne miejsce. Można przez nie przechodzić, lecz gracz nie może zostać na takim polu na koniec swojej tury.

2. Przełęcze górskie – Ten moduł wprowadza dwie płytki przełęczy, które kładzie się na trasie wyprawy, w całości na płytce terenu. Dzięki nim tworzy się „wąskie gardła”, aby zrobić niebezpieczne skróty albo utrudnić dotarcie do konkretnego miejsca.

3. Rwący nurt – Na trasie wyścigu pojawi się 7 płytek terenu, które posiadają pola z symbolem strzałki. Jeśli gracz zatrzyma się na takim polu nurt go porywa, czyli zostaje przesunięty o jedno pole zgodnie z kierunkiem nurtu wskazanym przez strzałkę.

4.Mokradła – Na trasie pojawią się płytki terenu z mokradłami, w których żyją krokodyle. Chcąc przesunąć się na takie pole należy zagrać dowolną kartę o sile dokładnie równej liczbie krokodyli na danym polu.

5. Świątynie – Ten moduł zmienia warunki zwycięstwa. Aby wygrać grę trzeba odwiedzić każdą z czterech świątyń i znaleźć w niej artefakt. Można je odwiedzać w dowolnej kolejności, a artefakt zdobywa się zagrywając kartę w kolorze odwiedzanej świątyni.

6. Plemię Muisca – Jest to 8 kart z tubylcami, które kupujemy z rynku kart. Mając taką kartę na ręku można odłożyć ją na płytkę ekspedycji, aby wykorzystać ją w późniejszej turze.

Dodatek Smoki. Instrukcja i opis modułów

1. Smoki – Ten moduł wprowadza do gry negatywną interakcję. Po przebudzeniu naszego smoka inni gracze znajdujący się w jego zasięgu są zablokowani i nie mogą się poruszać, dopóki nie przesuną smoka dalej. W ten sposób możemy spowalniać przeciwników.

2. Skarby – Ten moduł zmienia warunki zwycięstwa. Aby wygrać trzeba zdobyć 4 różne skarby, które są rozłożone na trasie. Ich koszt nie jest jednak mały i wiąże się z odrzuceniem konkretnej kombinacji kart.

3. Mgły – Na trasie pojawią się płytki terenu, które na początku gry leżą zakryte. Kiedy gracz zatrzyma się na polu sąsiadującym z zamgloną płytką, jest ona odwracana.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *