Black Friday. Nowa edycja giełdowej gry Friedemanna Friese

Black Friday - okładka gry

Niemiecki wydawca 2F-Spiele zapowiedział wydanie gry Black Friday. Jest to poprawiona i zaktualizowana edycja tytułu, który pierwotnie ukazał się w 2010 roku.

Za projektem gry stoi Friedemann Friese, ekscentryczny autor, będący jednocześnie właścicielem wydawnictwa. Po trzynastu latach powrócił do swojego pomysłu na giełdową grę, zmieniając szatę graficzną i modyfikując niektóre zasady.

Black Friday. Zasady

Jest to tytuł, w którym trzeba wykazać się umiejętnością szacowania ryzyka i chłodnej kalkulacji. Gra Black Friday ma odzwierciedlać emocje związane z inwestowaniem na giełdzie. Gracze starają się zdobyć jak najwięcej złota. W tym celu muszą z wyczuciem i wyrachowaniem kupować akcje, aby je później sprzedać z zyskiem.

POLECAMY TEŻ: Listy z zaświatów i Shards of Infinity. Start przedsprzedaży od Portalu

Gracze muszą obserwować zmieniające się ceny na rynku, umiejętnie manipulować jego rozwojem i przyglądać się, co robią inni. Podstawą jest optymalne wyczucie momentu na sprzedaż udziałów i zakup złota zanim nastąpi nieunikniony krach. Ceny złota również ulegają zmianom, więc nie zawsze wyprzedawanie akcji w ostatniej chwili jest najbardziej opłacalne.

Piątkowe gry

Oryginalna gra Black Friday była pierwszym tytułem, który powstał w ramach tzw. „Freitag-Projekt”. Charakterystyczną cechą gier Friedemanna Friese jest obecność literki „F”, najczęściej na początku tytułu, a także zielona szata graficzna. W ramach wspomnianego projektu autor poszedł jednak o krok dalej – wymyślił, że gry będzie projektował tylko w piątki (niem. Freitag), spędzając przy nich np. pięć (niem. Fünf) czy piętnaście (niem. Fünfzehn) minut. W ten sposób, oprócz Black Friday, powstały również: Friday, Fremde Federn i Futterneid.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *