Co w puszczy piszczy? czyli polska edycja Team Team

Co w puszczy piszczy - pudełko i komponenty gry

Co w puszczy piszczy? – taki tytuł będzie miała polska edycja zapowiedzianej przez Foxgames gry Team Team. Jest już polskie pudełko.

Nowa imprezówka od Foxgames

Co w puszczy piszczy? to tytuł, który brzmi jak coś zupełnie nowego. Jeżeli jednak uważnie śledzicie plany wydawnicze, to gra może się wydać znajoma. Jest to bowiem jedna z zapowiedzianych przez wydawnictwo Foxgames na początku lutego gier rodzinnych. Wydawca właśnie ujawnił polski tytuł i pokazał, jak będzie się prezentowało pudełko.

Jak można się domyślić po oryginalnej nazwie, w Team Team gra się w drużynach. Gra przewidziana jest dla 2, 4 bądź 6 graczy, tworzących dwuosobowe zespoły. Jeden z graczy będzie mówcą, natomiast drugi będzie musiał odpowiednio uszeregować kafelki. Robi to słuchając podpowiedzi mówcy i stara się zdążyć, zanim uda się to drużynie przeciwnej.

  • Liczba graczy: 2-6
  • Długość rozgrywki: 6-10 min.
  • Wiek: 10+
  • Link do BGG

Autorami Co w puszczy piszczy? są Yeon-Min Jung i Gary Kim, natomiast za sympatyczne ilustracje odpowiada Cyrille Bertin.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Dobble Disney 100 Anniversary. Wyjątkowa edycja gry imprezowej od Rebel już dostępna

Co w puszczy piszczy? Przebieg rozgrywki

Każda drużyna otrzymuje zestaw pięciu żetonów w 5 różnych kształtach. Na każdym z nich przedstawione jest jedno z 5 zwierząt. Każdy również ma inny kolor tła.

W ramach zestawu żadna z cech się nie powtarza, a żetony każdej drużyny mają nieco inny układ tych cech.

Jeden z graczy podpowiadających odkrywa kartę z onomatopeją obowiązującą w tej rundzie, np. „Hau!” albo „Miau!”. Następnie na specjalnym stojaku umieszcza kartę przedstawiającą konkretny układ. Jest on widoczny tylko dla podpowiadających i może przedstawiać ciąg zwierząt, kolorów albo kształtów.

Z kolei drugi gracz z każdej drużyny układa przed sobą w szeregu wszystkie 5 żetonów.

Komunikacja w grze jest ograniczona. Osoby próbujące odszyfrować układ mogą jedynie wskazywać palcami dwa wybrane żetony. Z kolei osoby podpowiadające mogą posługiwać się wyłącznie wylosowaną onomatopeją. Mogą one:

  • wydać wskazany dźwięk raz (Hau!), co oznacza „wskaż inne żetony”;
  • wydać dźwięk dwa razy (Hau! Hau!), co oznacza „zamień ze sobą wskazane żetony”;
  • wydać dźwięk trzykrotnie (Hau! Hau! Hau!), co oznacza, że wszystkie płytki są ułożone prawidłowo.

Drużyna, która jako pierwsza odtworzy zadany układ, musi zaklepać leżący na środku stołu liść. Jeżeli gracze nie popełnili przy tym błędu, zdobywają punkt. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 3 punkty.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *