Posiadłość Szaleństwa wraca do sklepów. Jak szybko dodruk zniknie tym razem?

Posiadłość Szaleństwa pudełko

Na sklepowe półki wróciła Posiadłość Szaleństwa. To jeden z tych tytułów, który bardzo szybko znika ze sklepów. Podejrzewamy, że tym razem będzie tak samo. 

O tym, że wydawnictwo Galakta planuje w tym roku całą serię oczekiwanych dodruków, już Was informowaliśmy. Na tej liście nie mogło zabraknąć oczywiście absolutnego klasyka, który – zgodnie z obietnicą – właśnie wrócił do sklepów.

Posiadłość Szaleństwa. Klimatyczna kooperacja

W brudnych alejkach i ponurych posiadłościach Arkham kryją się przedwieczne siły, straszliwe sekrety i niewyobrażalne monstra. Pośród tych starych budowli bełkoczący szaleńcy i kultyści wznoszą modły do Przedwiecznych, a bestie nieznane śmiertelnym mędrcom gromadzą się w złowrogim blasku księżyca. Tej nocy niewielka grupa badaczy odważy się sprawdzić, co czyha za zamkniętymi drzwiami Arkham, i stawi czoła kryjącemu się tam szaleństwu…

Posiadłość Szaleństwa (ang. Mansions of Madness – Second Edition) to doceniana i nagradzana kooperacyjna gra z 2016 r. dla jednego do pięciu graczy. Średni czas spędzony nad planszą to 2-3 godzin, a sugerowany wiek pudełkowy wynosi 14+. Oprócz podstawowej wersji gry Posiadłość Szaleństwa, przez ostatnie lata zostało wydanych 5 dużych dodatków:

  • Za progiem – rozszerzenie zawiera nowych badaczy, nowe kafelki mapy i nowego potwora oraz umożliwia rozegranie dwóch nowych scenariuszy, pozwalając badaczom zmierzyć się z wszechwiedzącym Yog-Sothothem.
  • Ulice Arkham – rozszerzenie wprowadza do gry słynne miejsca z miasteczka Arkham i związane z nimi mroczne tajemnice. Trzy nowe scenariusze wystawią badaczy na próbę i zmuszą do konfrontacji z przybyszami spoza gwiazd, niewyobrażalnymi mocami i brutalnymi kryminalistami. Aby odeprzeć przedwieczne i współczesne zło, badacze muszą wyzwolić swój pełen potencjał i wykorzystać zmieniające rzeczywistość zaklęcia, potężne przedmioty i dziwne eliksiry. Arkham musi zostać ocalone bez względu na cenę.
  • Świątynia Świtu – rozszerzenie wprowadza do gry Posiadłość Szlaeństwa dwa scenariusze oparte na machinacjach Loży Srebrnego Świtu. W jednym z nich badacze muszą odkryć złowieszczą intrygę, kryjącą się za doroczną paradą organizowaną przez ten wybitny zakon. W drugim zadaniem badaczy jest znalezienie drogi ucieczki przed Lożą i zapewnienie bezpieczeństwa jej więźniom. Rozszerzenie to zawiera również nowych badaczy, zaklęcia i przedmioty, które pomogą badaczom w ich śledztwach, a także nowe, bezcielesne zagrożenie – upiory

CZYTAJ TAKŻE
Galakta – zapowiedzi wydawnicze 2023. Jakie gry planszowe są planowane?
Hity wydawnictwa Galakta powracają. W 2023 szykuje się cała masa dodruków 

  • Przerażające Podróże – rozszerzenie wprowadza trzy nowe scenariusze. Wprowadza także nowy rodzaj kart – Tożsamości, oraz nowy rodzaj terenu – Szczelinę/Wodę. W rozszerzeniu znajdują się także nowe kafelki mapy, potwory, badacze oraz karty, które pozwolą dodatkowo urozmaicić śledztwa.
  • Ścieżka Węża – rozszerzenie wysyła badaczy w niezbadane, dzikie regiony amazońskiej dżungli. Będą musieli odkrywać starożytne sekrety zapomnianych cywilizacji, powstrzymać klątwę Węża i eksplorować porośnięte pnączami, rozpadające się ruiny. W trzech nowych scenariuszach badacze staną do walki z przerażającymi wężoludźmi. Stawią także czoła ożywionym kamiennym potwornościom i spróbują uniknąć ciągle grożącego im widma zgubienia się w dżungli na zawsze. Podczas ekspedycji w najdalsze krańce świata badacze będą musieli dać z siebie wszystko, aby przetrwać.

Poniżej znajduje się archiwalny materiał zapowiadający powrót Posiadłości Szaleństwa na sklepowe półki. 

Posiadłość Szaleństwa wkrótce wróci do sklepów! (24.02.2023 r.)

Mniej więcej w połowie marca Posiadłość Szaleństwa powróci na sklepowe półki. Ciężko powiedzieć, który to już dodruk tej bardzo popularnej gry od wydawnictwa Galakta. Sklepy z grami planszowymi rozpoczęły już przedsprzedaż.

Posiadłość Szaleństwa to przepełniona grozą i tajemnicami kooperacyjna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy. Gracze wcielą się w badaczy tajemnic i odwiedzą mroczne zakamarki nawiedzonych posiadłości Arkham oraz innych złowieszczych miejsc, aby odkryć niezwykłe sekrety, rozwiązać łamigłówki i stawić czoła zagrożeniom nie z tego świata.

▷ Subskrybuj nas na YouTube 

Planszowe Newsy polecają… gry z klimatem

Przez zasady Uśpionych Bogów poprowadzi Was Agata.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *