Gra Upadek Imperium, czyli poradnik jak radzić sobie z nieszczęściami. Kiedy premiera?

Gra Upadek Imperium

W grach cywilizacyjnych naszym głównym zadaniem jest budowa imperium i rozwijanie różnych dziedzin życia społecznego. W grze Upadek Imperium, zapowiedzianej przez wydawnictwo Lucky Duck Games, będzie zupełnie inaczej. Nasze imperium będzie na szczycie swojej świetności, a ze szczytu – jak pewnie się spodziewacie – jest tylko droga w dół.

Upadek Imperium. „Geniusz nie chroni od nieszczęścia”

Każdy z graczy rozpoczyna grę z imperium zbudowanym z 11 kafelków ułożonych w identycznej kolejności. Waszym zadaniem będzie utrzymanie imperium w jak najlepszej kondycji na koniec gry. Nie będzie to jednak łatwe! W trakcie rozgrywki będziecie musieli radzić sobie z nieszczęściami spadającymi na was i wykorzystywać momenty, kiedy będzie możliwość odbudowy zniszczonej lokacji.

Co ważne, podczas rozgrywki w Upadek Imperium, czasami przyjęcie nieszczęścia na swoje imperium… wcale nie będzie złym pomysłem.

Przygotowanie do gry Upadek Imperium

Gra Upadek Imperium. Rozgrywka

Na planszy głównej pozycja znacznika będzie wskazywać jaką fazę gracze będą rozpatrywać w każdej turze. W grze występuje 6 różnych typów faz: nieszczęście, podwójne nieszczęście, ekonomia, przemysł, konflikt i faza mieszana łącząca ekonomię i przemysł. Każda faza będzie wiązała się z innymi akcjami, które będzie można wykonać:

  • Nieszczęście/a – w tych fazach gracze będą licytować, na które imperium ma ono spaść. Efektem wzięcia na swoje imperium tego nieszczęścia, będzie zniszczenie jednego z kafli imperium oraz… zdobycie surowców i karty rozwijającej imperium.
  • Ekonomia – podczas tej fazy gracze będą zdobywali przychód ze wszystkich zielonych umiejętności znajdujących się w swoim imperium. Zdolności mogą znajdować się zarówno na kaflach imperium, jak i zdobytych kartach.
  • Przemysł – to jedyna okazja do odbudowania kafla imperium, który we wcześniejszych fazach został zniszczony.
  • Konflikt – imperia oczywiście rzadko kiedy żyją w zgodnie, dlatego pojawiają się i konflikty wojenne, które będzie trzeba rozpatrzyć. W tej fazie gracze jednocześnie i w tajemnicy za zasłonkami, będą licytowali swoją przewagę militarną za pomocą znaczników mieczy oraz złota.

O ile każde imperium startuje z takim samym układem i możliwościami, to zdobywane po drodze karty będą asymetrycznie je rozwijać.

Jak to powiedział Michał z Lucky Duck Games podczas NewsConu: jak jest tableau building, to to jest tableau saving.

Po tym jak znacznik na planszy głównej dotrze do ostatniego pola – gracze liczą punkty zwycięstwa. Wygrywa gracz, którego imperium przyniosło najwięcej punktów.

  • Liczba graczy: 2-4
  • Czas rozgrywki: 45-60 min.
  • 10+

Zgodnie z informacjami, które podał Michał w trakcie transmisji na NewsConie – gry możecie spodziewać się w IV kwartale tego roku.

Nowa strategia od Lucky Duck. Podsumowanie

Gra łączy intuicyjny i elegancki mechanizm odwrotnej licytacji z budowaniem silnika, długoterminowym planowaniem i głębią strategiczną. Rezultatem jest gra o szybkim tempie, dużym napięciu i wielu trudnych ścieżkach do zwycięstwa. Twórcą gry Upadek Imperium jest John D. Clair, którego możecie znać dzięki takim tytułom jak: Space Base, Ecos czy Cubitos (wydana przez Dice&Bones).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *