Czasy prohibicji to „wdzięczny” temat dla książek, filmów bądź gier. Czasem nawiązania do niej przyjmują zabawne formy, jak w Nutty Business, gdzie zakazanym towarem są orzechy.
Opis gry
Karcianka Nutty Business to dynamiczna, taktyczna gra, w której gracze wcielają się w wiewiórki. Nie są to jednak słodkie zwierzątka, a przestępcy przemycający orzechy w 1920 roku w Nowym Jorku. Orzechy są towarem zakazanym, więc trzeba unikać celników i policji i chronić swoje łupy.
Nutty Business to gra stworzona przez Alain’a Rivollet’a (Koncept, Koncept Kids) i zilustrowana przez Christine Alcouffe (Pharaon, Baron Voodo). Mechanicznie oparta jest o zarządzanie ręką, licytację, blef i elementy memory. Gra właśnie ukazała się na rynku francuskim dzięki współpracy Studio H i Gigamic.
- Liczba graczy: 2-4
- Długość rozgrywki: 20 minut
- Wiek: 14+
- Link do strony wydawcy
Cel gry jest prosty – zebranie jak największej liczby orzechów. Aby to zrobić, trzeba umiejętnie zagrywać karty ze swojej talii. Zasady nie są skomplikowane, ale to wcale nie znaczy, że podczas gry nie trzeba będzie wysilić mózgownicy.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Spór o Bór 2 oraz Gra o mózg od wydawnictwa Muduko już w sklepach
Nutty Business. Jak grać?
Każdy gracz wybiera kolor i bierze 10 odpowiadających mu kart akcji. Tasuje swoją talię, a następnie umieszcza ją zakrytą przed sobą.
W swojej turze gracz musi zagrać kartę z ręki na jeden z dwóch stosów kart przed sobą. Po zagraniu karty musi aktywować efekt wierzchniej karty z każdego ze swoich stosów. Nie może z tego zrezygnować, ale może wybrać kolejność, w jakiej aktywuje efekty.
Większość kart umożliwia pozyskanie orzeszków z puli ogólnej albo od innych graczy, a także podbieranie innym wartościowych kart. W tym drugim przypadku przydaje się dobra pamięć, co pozostali gracze już zagrali i na który stos.
Niektóre z kart zamiast akcji mają efekty stałe. Tak długo, jak długo są widoczne, chronią graczy przed działaniami przeciwników albo wymuszają na nich opłaty.
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby orzechów laskowych.
Gra toczy się tak długo, aż jednemu z graczy skończą się karty. Pozostali wykonują wtedy jeszcze po jednej turze i następuje podliczenie punktów.