Arcana Prophetia: A Game About Fate to asymetryczna, inspirowana tarotem gra dla 2 graczy od The Aerie Games. Ostatni Suweren stanie przeciwko Losom, a walka toczyć się będzie aby panteon nie pogrążył się w chaosie.
Arcana Prophetia to asymetryczna gra strategiczna inspirowana tarotem, w której 2 graczy walczy w pojedynku na spryt i przewidywanie. Jeden z graczy wciela się w Losy, które chcą zapoczątkować koniec świata, niszcząc panteon. Przeciwko nim stoi Ostatni Suweren, który nieustannie próbuje odgadnąć następny ruch Losu.
Arcana Prophetia. Opis
Arcana Prophetia to asymetryczna gra inspirowana tarotem, w której 2 graczy walczy w pojedynku na spryt i przewidywanie. Gracze będą wcielać się Losy oraz Ostatniego Suwerena. Pierwszy ma celu mają pogrążenie świata w chaosie, drugi będzie próbował temu zapobiec. Dodatkowo Losy, na początku gry, mogą dobrać sobie „kartę twarzy”, posiadają one unikatowe zdolności.
Arcana Prophetia. Zasady
Podczas rozgrywki w Arcana Prophetia, na początku rundy, Ostatni Suweren przewiduje, którą kartę z 10 wyłożonych obok panteonu, zagrają Losy. Po tym jak Suweren za pomocą żetonu spróbuje przewidzieć kartę – Losy wykładają na obszar panteonu tę wybraną przez siebie. W zależności od tego czy Suweren odgadł ich zamiary, czy nie – położą ją stroną poświęconą bądź spaczoną. Następnie wykonuje się akcje z wyłożonych kart. Mają one z reguły dwa działania: Losów, która jest wykonywana zawsze oraz Suwerena, która odpalana jest w momencie kiedy ten odgadł plany rywala. Dla przykładu: jedna z akcji Losów pozwala na odwrócenie wszystkich kart z wybranej kolumny na drugą stronę, co może spowodować, że większość z nich zostanie spaczona!
Zobacz także: Trzy dodatki do Aeon’s End wracają do sklepów
Mata panteonu zbudowana jest z trzech rzędów. Na środkowym wykłada się specjalne żetony, które po przykryciu ich kartą trafiają do Suwerena. Ten – może je wykorzystać do odwrócenia karty, lub jej przesunięcia.
Karty wykładane są sąsiadująco. Kiedy suma liczb z kart leżących obok siebie równa będzie 10, wówczas wykłada się między nimi żeton łańcucha. Łańcuch o wartości 1 i 2 powoduje blokadę odwracania kart, a o wartości 3 nie pozwala na ich odwracanie ani przesuwanie.
Gra kończy się w momencie kiedy na panteonie pojawi się 9 karta. W zależności od tego, jaką stroną będzie wyłożonych większość z nich – spaczoną czy poświęconą – ten gracz wygra rozgrywkę.
- Liczba graczy: 2
- Czas gry: 20 – 30 minut
- Wiek od: 10 lat
- Autorzy: Andre Hui, John Neufeld, Brandon Ong, Russell Wee
- Strona BGG
Grę możecie wesprzeć na platformie Kickstarter
TU SĄ NEWSY » GRY KARCIANE