Premiera Katedry Koszmarów nadchodzi wielkimi krokami. Wydawnictwo Czacha Games podało informacje na temat terminu wysyłek egzemplarzy przedsprzedażowych.
Jest to jedna z bardziej wyczekiwanych premier I półrocza 2023 roku. Wydawca udostępnił link do śledzenia trasy statku, a ten jest już coraz bliżej polskiego portu.
Katedra Koszmarów. Termin wysyłek
Po formalnościach związanych z odprawą celną gry trafią w pierwszej kolejności do wszystkich, którzy zamówili je w ramach przedsprzedaży. Wydawnictwo Czacha Games podało informacje, że proces ten ma rozpocząć się między 22 a 26 maja. W tym momencie przygotowywane są dane adresowe.
Ze względu na ogromną liczbę paczek wysyłką Katedry Koszmarów zajmie się zewnętrzna firma logistyczna „Packman”. Na kontach klientów w sklepie wydawcy status gry zmienił się na zrealizowany. Nie oznacza to jeszcze fizycznej wysyłki, lecz rozpoczęcie procesu logistycznego. Po jego zakończeniu pozostała część nakładu będzie do kupienia w sklepie Czachy. Premierę Katedry Koszmarów zaplanowano na czerwiec.
RPG i gra paragrafowa w uniwersum Katedry Koszmarów
W oczekiwaniu na rozpoczęcie wysyłek Czacha Games udostępniła pliki do dodatkowych produktów związanych z Katedrą. Osoby, które lubią gry fabularne mogą przejść przygodę RPG rozgrywającą się w świecie snów. Będziecie w niej towarzyszyć Zofii podczas jej podróży do Katedry Koszmarów. Przygodę napisał Jakub Polkowski.
POLECAMY TEŻ: TY. Powstała polska gra fabularna w klimatach anime i mangi
Drugim tekstem jest przygodowa gra paragrafowa dla jednej osoby przygotowana przez Błażeja Kubackiego, autora Katedry Koszmarów. Aby w nią zagrać potrzebujecie dodatkowo tylko ołówka i kartki papieru. Rozgrywka polega na czytaniu fragmentów tekstu i dokonywaniu wyborów, które prowadzą do kolejnych paragrafów.
Oto pliki do pobrania w formacie pdf:
Oba teksty przetłumaczył na język polski pisarz Marcin Mortka.
Katedra Koszmarów. Zasady
Katedra Koszmarów to gra strategiczna autorstwa Błażeja Kubackiego dla 1-4 graczy, w której zwycięstwo osiąga się poprzez kontrolowanie mapy, zarządzanie zasobami, realizowanie celów i przemyślane angażowanie się w konflikty. Gracze będą produkować jednostki, budować fortyfikacje, poruszać się po mapie i wykorzystywać swoich wyznawców do awansowania na torze rytuałów. W trakcie gry na środku planszy stopniowo będzie powstawała Katedra, a kiedy zostanie ukończona, na świat wydostaną się fizyczne manifestacje koszmarów.
Wydawca ściśle współpracuje z Muzeum Historycznym w Sanoku, które jest właścicielem praw do wszystkich dzieł Zdzisława Beksińskiego.