Principes. Draft kampanii autora gry Bretwalda już dostępny

Okładka gry planszowej Principes, stylizowana na średniowieczną iluminację, z herbami, postaciami władców i centralnym motywem tronu.

Na platformie Gamefound pojawił się draft kampanii gry Principes, której autorem jest Lew Sołowiej (znany z Bretwaldy, która pojawi się nakładem wydawnictwa Phalanx).

Principes. Draft kampanii

Jeżeli chcielibyście śledzić informacje o tej kampanii to w nagrodzę otrzymacie znacznik pierwszego gracza w postaci figury Princepsa.

Premiera tego tytułu planowana jest na 2025 roku. Będziemy Was informować na bieżąco jak tylko poznamy bliższy termin.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Kartografowie. Dodruk obu podstawek i premiera trzech nowych map

Opis gry

Rozgrywka w grę planszową Principes z figurką czerwonego króla na mapie, otoczoną innymi pionkami w różnych kolorach, przedstawiającymi różne postacie i armiePrincipes to planszowa gra strategiczna osadzona w XIII-wiecznej Polsce, która od 64 lat zmaga się z podziałami. Rok 1202 przynosi śmierć ostatniego seniora, Mesca Starego, a z nim upada kruchy porządek w królestwie. Gracze wcielają się w książąt jednej z czterech linii Piastów, aby rywalizować o władzę i koronację.

Zadaniem uczestników jest rozwijanie swojego księstwa, prowadzenie wojen, zawieranie sojuszy i zdobywanie poparcia. Aby zwyciężyć, gracze muszą wspiąć się na szczyt trzech kluczowych torów: Władzy, Poparcia Ludu i Duchowieństwa. Koronacja księcia kończy grę i zapewnia triumf graczowi, który ją przeprowadził.

Gra składa się z maksymalnie 6 rund podzielonych na 3 okresy, podczas których gracze dokonują strategicznych wyborów. Każda runda rozpoczyna się odsłonięciem Karty Historii, która wprowadza wydarzenia historyczne, takie jak najazdy Mongołów czy przybycie Krzyżaków. Podstawową mechaniką jest tajne planowanie 3 z 6 dostępnych akcji: Postępu, Podatków, Zgromadzenia, Ruchu, Budowy i Polityki. Klucz do sukcesu to skuteczne zarządzanie i umiejętność reagowania na zmieniające się warunki.

Principes pozwala graczom przeżyć czasy chaosu i wielkich przemian w XIII-wiecznej Polsce. Okres ten, nazywany czasem wielkiego zamętu, stanowi tło dla strategicznych decyzji i zaciętej rywalizacji. Gra powstaje dzięki stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, podkreślając historyczne znaczenie tego okresu.

INFORMACJE PODSTAWOWE O GRZE:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *