Triumph. Jak poprowadzić Rzym do wielkości? Phalanx ogłasza swój nowy autorski projekt

Triumph

Na 30 stycznia 2024 wydawnictwo Phalanx zaplanowało start kampanii swojej nowej gry historycznej – Triumph. Przeniesiemy się w niej do Republiki Rzymskiej, aby przekształcić ją w rozległe imperium.

Polscy gracze mogą być spokojnie – wśród kilku wersji językowych planowana jest również polska. Autorami gry są Raymond de Maria i Waldek Gumienny, a za grafikę odpowiada Bartek Jędrzejewski.

Triumph. Opis

Zmień Republikę Rzymską z małego miasta w rozległe imperium jako przywódca wielkiego rodu. Walcz o dominację na każdym froncie życia Republiki i przechytrz oponentów, rywalizując o władzę i prestiż. Pokonaj wszystkich zewnętrznych wrogów i zdobądź nowe prowincje ku chwale Rzymu. Czy sprostasz wyzwaniu i poprowadzisz swoją rodzinę do ostatecznego triumfu?

Pod względem mechaniki Triumph łączy kontrolę obszaru z licytacją i negocjacjami. Dysponując talią kart reprezentującą postaci z naszej rodziny będziemy starać się o urzędy konsulów, pretorów i cenzorów. Te z kolei przyniosą nam wiernych obywateli, złoto i legiony, aby zarządzać prowincjami, przewodzić kampaniom wojennym i kontrolować kluczowe miejsca w Wiecznym Mieście.

Musimy zawierać tymczasowe sojusze ze swoimi rywalami, żeby rozwijać i poszerzać granice Republiki, a także pokonać wrogów. Celem jest zwycięstwo na jak największej liczbie frontów: wojennych, ekonomicznych bądź politycznych.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Skara Brae. Nowa zapowiedź od wydawnictwa Garphill Games

Triumph fragment mapyWydawca zadbał też o oprawę graficzną odzwierciedlającą opisywane czasy. Figurki zostały zainspirowane posągową sztuką starożytnego Rzymu, zaś plansza – starożytnymi mozaikami.

Mapa składa się z drobnych, abstrakcyjnych kształtów, naśladujących mozaikowe kamyczki, tworzące zarys regionów basenu Morza Śródziemnomorskiego z czasów Republiki Rzymskiej. Paleta kolorów swe inspiracje wywodzi z odcieni charakterystycznych dla śródziemnomorskiej sztuki.

Kampania na Kickstarterze wystartuje 30 stycznia 2024 roku i potrwa do 15 lutego. Do wyboru będą dwie wersje gry: standard oraz deluxe (z plastikowymi figurkami). W trakcie kampanii gra zostanie rozwinięta o nową zawartość, a część z niej nie będzie dostępna później w sprzedaży detalicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *