Stackup. Projekt dwóch Polaków na Kickstarterze

Stackup to nowa gra dla 2 osób rozgrywana w trzech wymiarach stworzona przez dwóch Polaków, projektantów wzornictwa – Bartka i Ludwika Matuszka. Jak widzicie na zdjęciu komponenty wyglądają bardzo ciekawie – pionki i plansza są zaprojektowane pod kątem wykonalności i technologii wtrysku.

Kampania

Zbiórka na Kickstarterze potrwa do 2 stycznia, a dostawa gry planowana jest na maj 2026 r.

Do wyboru są dwie opcje wsparcia:

  • gra STACKUP – 31€
  • gra STACKUP + niespodzianka – 48€

Link do kampanii: https://www.kickstarter.com/projects/bartm/stackup-a-two-player-duel-to-stay-on-top

O czym jest gra?

STACKUP to dwuosobowa abstrakcyjna gra strategiczna rozgrywana na planszy o trzyosiowej symetrii pól. Jeden z graczy używa białych elementów, drugi czarnych. Gracze układają i piętrzą swoje pionki, tworząc wspólną wielopoziomową strukturę, rywalizując o to, kto będzie miał większość pól w swoim kolorze widocznych na najwyższym poziomie.

Każdy gracz dysponuje elementami w dwóch różnych długościach i czterech typach: podstawowe (18), blokery (4), neutralne (2), zdrajcy (2)

W swojej turze gracz umieszcza jeden element tak, by przykrywał dwa pola na tym samym poziomie. Pionki mogą być kładzione bezpośrednio na planszy lub na innych pionkach, o ile spełniają zasady rozmieszczania dla swojego typu. Jeśli gracz nie może lub nie chce wykonać ruchu, musi odrzucić jeden pionek z gry.

Pionki podstawowe, na przykład, mogą być kładzione na dwóch polach szarych lub na dowolnej parze pól zawierającej co najmniej jedno pole w kolorze gracza (z wyjątkiem czerwonych pól blokera). Inne typy pionków dopuszczają lub ograniczają inne kombinacje umieszczania.

Nowy poziom może powstać tylko wtedy, gdy element zostanie położony tak, że przykrywa jedno pole białe i jedno czarne.Jeśli element zostanie położony na dwóch polach w kolorze gracza, ten zdobywa dodatkowy ruch. Ten dodatkowy ruch musi rozpocząć się na zagranym elemencie, ale nie może leżeć w całości na nim.

Gracze wykonują ruchy na zmianę, aż wszyscy umieszczą (lub odrzucą) wszystkie swoje piony. Następnie punktowany jest najwyższy ukończony poziom: zwycięża gracz, mający więcej pól w swoim kolorze na tym poziomie. W przypadku remisu sprawdza się kolejne poziomy, aż do wyłonienia zwycięzcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Planszowe Newsy
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.