Wojna w Krainie Czarów była wielkim sukcesem wydawnictwa Galakta, a jej nakład szybko się wyczerpał. To się jednak teraz zmieni, bo Wydawca uruchomił dziś przedsprzedaż dodruku! A jeżeli macie już grę podstawową, to razem z dodrukiem, do przedsprzedaży trafił też dodatek Odłamki Szaleństwa!
Opis dodatku Odłamki Szaleństwa
W ogarniętej wojną Krainie Czarów Kot z Cheshire proponuje mieszkańcom sięgnięcie po spaczone odłamki. Gwarantują one potężne korzyści, ale ich użycie wiąże się z ogromnym ryzykiem. Czy odważysz się przyjąć osobliwą herbatkę od Kapelusznika i skorzystać z mocy szaleństwa? Rozszerzenie „Odłamki szaleństwa” wzbogaca grę o 4 nowe, elastyczne moduły, które można dowolnie łączyć z grą podstawową lub wykorzystywać wszystkie naraz.
Najważniejsze nowości w rozszerzeniu:
- Nowe karty mieszkańców: Pełen zestaw postaci z Krainy Czarów, których zdolności koncentrują się na wzmacnianiu i wykorzystywaniu odłamków szaleństwa jako kluczowego zasobu.
- Dwa dodatkowe rodzaje zadań: Otwierają drogę do stosowania zupełnie nowych taktyk i strategii zwycięstwa.
- Spaczona Kuźnia: Nowa mechanika oferująca alternatywne możliwości przekuwania posiadanych żetonów.
- Nagroda za pierwszą bitwę: Specjalny bonus, który zachęca do dynamicznej walki już na samym początku rozgrywki.
Dodatkowo w pudełku znajdują się karty ciasteczek. Są to specjalne karty przygotowania gry, które zapewniają każdej frakcji unikalny, asymetryczny start z innym mieszkańcem Krainy Czarów i określonymi zasobami początkowymi. Karty te są kompatybilne zarówno z grą podstawową, jak i z dodatkiem.
Sugerowana cena detaliczna dodatku to 69.90 PLN. Zakupić ją możecie u wydawcy lub w dobrych sklepach z planszówkami.
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Nory i mityczne potwory. Brzdęk! Katakumby z pierwszym dodatkiem. Premiera
Wojna w Krainie Czarów. Dodruk
Wiemy co zawiera dodatek, ale o co chodzi w tytule podstawowym?
W grze Wojna w Krainie Czarów uczestnicy wcielają się w przywódców pięciu unikalnych frakcji, które przybywają na osobliwe przyjęcie organizowane przez Kapelusznika. Pierwsza faza rozgrywki, znana jako Obłąkana Herbatka, polega na przemieszczaniu się wokół stołu i draftowaniu kart wzmacniających nasze siły. To właśnie dzięki nim zwerbujemy sojuszników, wzniesiemy wieże i rozwiniemy potęgę naszego lidera, uważając jednocześnie na niebezpieczne odłamki lustra. Gdy herbatka dobiegnie końca, nastaje czas otwartego konfliktu o panowanie nad znanymi terytoriami Krainy Czarów.
W tej fazie wykorzystujemy zebrane armie, starając się unikać żetonów szaleństwa, które mogą obrócić naszych stronników przeciwko nam. Zwycięstwo nie zależy wyłącznie od wygranych bitew – punkty można zdobywać również za realizację konkretnych celów czy kontrolowanie regionów. Rozgrywka toczy się przez trzy pełne rundy, z których każda jest cyklem przygotowań i wojny. Po ostatecznym podliczeniu punktów, lider z największym ich dorobkiem zostaje ogłoszony nowym władcą Krainy Czarów.
Informacje podstawowe:
- Liczba graczy: 2 – 5
- Czas gry: 45 – 125 minut
- Wiek: 13+
- Profil gry na BGG
Podobnie jak dodatek, dodruk gry podstawowej kupicie u Galakty, jak i w sklepach z planszówkami