Po trylogii Zachodniego Królestwa, czas na Południowy Tygrys. Dzisiaj mamy dla was premierę gry Mędrcy znad Południowego Tygrysu od wydawnictwa Portal Games.
Mędrcy znad Południowego Tygrysu. Premiera
Dzięki nawiązaniu współpracy Portal Games z wydawnictwem Garphill Games mamy możliwość poznania kolejnej trylogii zaprojektowanej przez duet S.J. Macdonalda i Shema Philipsa. Pierwsza gra z serii, czyli Wędrowcy zabrali nas w podróż karawaną, podczas poznawaliśmy otaczające nas lądy, morza oraz niebo. Druga część z tej serii zatytułowana Mędrcy znad Południowego Tygrysu, przenosi nas na dwór kalifa. Naszym głównym zadaniem w tej grze będzie przetłumaczenie zwojów.
Z przyjemnością informujemy, że właśnie dzisiaj jest premiera tego tytułu. Grę znajdziecie w sklepach za ok. 176 zł, np. TUTAJ.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Tryby Zepsucia. Gra Ekspedycyje wbogaciła się o dodatek. Premiera
O grze
W grze wcielicie się w mędrców, którzy wynajęci przez kalifa będą dla niego tłumaczyć zwoje sprowadzone z całego świata. Waszym zadaniem będzie zebrać jak najwięcej punktów w trakcie gry.
W swojej turze gracz ma do wyboru jedną z 5 akcji:
- podróżowanie – w trakcie tej akcji będziecie mogli zdobywać bonusy oraz sprowadzać zwoje do Gildii Mądrości;
- werbunek – ta akcja pozwala zatrudnić nowego tłumacza, który będzie wam pomagał w procesie tłumaczenia manuskryptów;
- badanie – dzięki tej akcji będziecie wspinać się na 6 torach dziedzin wiedzy i zdobywać jednorazowe bonusy oraz przychód podczas wykonywania akcji odpoczynku;
- tłumaczenie – dzięki tej akcji opłacając tłumaczy będziecie mogli przełożyć zwoje na język arabski. Przetłumaczone zwoje będą dawały wam punkty zwycięstwa na koniec gry;
- odpoczynek – jest to akcja wykonywana w momencie, kiedy nie możecie lub nie chcecie wykonywać jednej z 4 powyższych akcji. W czasie odpoczynku możecie zebrać przychód wskazany na torach badań, o ile macie zagrane karty, które na to pozwalają.
Gra kończy się w momencie, gdy pojawi się czwarta karta kalifa. Wtedy odpalacie punktację cząstkową, dogrywacie bieżącą rundę oraz rozgrywacie jeszcze jedną, ostatnią rundę. Następnie liczycie wszystkie zebrane punkty ze zwojów, spłaconych tłumaczy oraz paru innych źródeł. Wygrywa gracz, który zebrał najwięcej punktów.
Informacje pudełkowe:
- Liczba graczy: 1-4
- Wiek: 12+
- Czas rozgrywki: 60-90 min.
- Link do BGG
O grze w swoim materiale opowiedziała Monika: