Korona Władzy nową zapowiedzią wydawnictwa Rebel na 2025 rok

Okładka gry 'Korona Władzy' z ilustracjami antropomorficznych postaci oraz rozłożone elementy gry, w tym plansze, karty i żetony, na jasnoniebieskim tle.

Wydawnictwo Rebel zwykle wydaje wszystkie gry swojego partnera, czyli Repos Production. Nie inaczej jest i w przypadku For a Crown, która jako Korona Władzy zostanie wydana po polsku już w 2025 roku. Autorem gry jest Maxime Rambourg, którego kojarzyć możecie np. z Pętli. Grę możecie już zamawiać, bowiem wydawnictwo Rebel właśnie odpaliło przedsprzedaż. 

Korona Władzy. Opis gry

Elementy gry Korona WładzyWasze rody toczą wojnę od niepamiętnych czasów. Teraz nadeszła pora, by utworzyć jedno królestwo. Ale kto powinien założyć koronę? Czeka Was zacięta rywalizacja i kto wie, do czego będzie trzeba się posunąć. Czy jesteście gotowi na wszystko, aby zdobyć tron?

Korona władzy to wyjątkowa gra karciana, łącząca podstęp, zdradę i wyczucie czasu. Przez 4 rundy będziecie rekrutować najemników, wysyłać do rywali zamaskowanych bandytów, zwiększać swoje wpływy, a czasem nawet sięgać po odrobinę magii, by przeciwnicy tracili rubiny. A wszystko po to, aby wygrać w tej grze o koronę!

POLECAMY: Rival Cities od Deep Print Games. Zapowiedź pojedynku dwóch miast

Zasady gry

Rozgrywka trwa 4 rundy, a każda runda składa się z 3 faz: rekrutacjirekrutacji, odkrywaniaodkrywania i końca rundykońca rundy. Po 4 rundach gracz, który zgromadzi w swojej skrzyni najwięcej rubinów, zostanie zwycięzcą.

1. Rekrutacja

Gracze w kolejności od najbardziej do najmniej wpływowego rekrutują po 1 najemniku z królewskiego rynku. Rekrutacja obejmuje
następujące kroki:

  • Wybór najemnika z kolumny, poniżej której znajduje się kafelek kosztu rekrutacji. Można wziąć albo odkrytą kartę, albo zakrytą kartę z wierzchu stosu.
  • Opłacenie kosztu rekrutacji wybranego najemnika. Gracz odkłada ze swojej skrzyni do rezerwy tyle monet (lub rubinów), ile wynosi wskazany koszt rekrutacji. Zamiast monetami można płacić rubinami: 1 rubin zastępuje 1 monetę.
  • Włożenie karty zrekrutowanego najemnika w 1 z koszulek gracza (najemnik nosi teraz herb rodu gracza, który go zrekrutował) i dołożenie tej karty zakrytej do wspólnej talii. Jeśli gracz wybrał kartę z wierzchu stosu, ogląda ją w tajemnicy przed włożeniem w koszulkę i dołożeniem do wspólnej talii

Gdy wszyscy gracze zrekrutują po najemniku, należy uzupełnić królewski rynek. Jeśli w stosie zabraknie kart, aby uzupełnić kolumnę, należy zostawić puste miejsca. W pierwszej rundzie tę fazę należy wykonać 2 razy.

2. Odkrywanie

Należy potasować wspólną talię, a następnie odkryć wierzchnią kartę i natychmiast rozpatrzyć jej efekt. Potem należy odkrywać pojedynczo kolejne karty i rozpatrywać ich efekty, aż zostaną odkryte wszystkie karty ze wspólnej talii.

  • Gdy zostanie odkryta karta najemnika, gracz, który go zrekrutował, musi rozpatrzyć jego efekt.
  • Gdy zostanie odkryta karta wydarzenia, wszyscy gracze, których dotyczy dane wydarzenie, muszą rozpatrzyć jego efekt.

Grafika z gry Korona Władzy3. Koniec rundy

Aby przygotować następną rundę, należy wykonać następujące 3 kroki:

  • Należy przygotować nową zakrytą wspólną talię, odwracając wszystkie karty zagrane w danej rundzie.
  • Należy dobrać nową kartę wydarzenia i dołożyć ją zakrytą do wspólnej talii.
  • Należy wsunąć kafelek kosztu rekrutacji o wartości „0” we wgłębienie na planszy, przesuwając pozostałe kafelki w prawo. W ten sposób zmieniają się koszty rekrutacji i stają się dostępni nowi najemnicy.

W 4. rundzie należy zignorować tę fazę i przejść bezpośrednio do rozpatrzenia końca gry. Rozgrywka dobiega końca po 4. rundzie albo wcześniej, jeśli któryś z graczy odpadnie z gry. Gracze otrzymują i tracą rubiny odpowiednio do swojej sytuacji (w podanej niżej kolejności):

  • Najbardziej wpływowy gracz otrzymuje 1 rubin.
  • Gracz (albo gracze), który ma najwięcej monet, otrzymuje 1 rubin.
  • Gracz (albo gracze), który ma przed sobą najwięcej żetonów zamaskowanych bandytów, traci 1 rubin.

Na koniec gracze ujawniają zawartość swoich skrzyń. Pamiątka rodowa jest warta 10 rubinów. Gracz, który ma najwięcej rubinów, wygrywa rozgrywkę i zostaje pierwszym władcą królestwa. W razie remisu wygrywa ten z remisujących graczy, który jest najbardziej wpływowy.

Podstawowe informacje:

Przedsprzedaż i data premiery Korony Władzy

Wraz z zapowiedzią Korony Władzy, wydawnictwo Rebel uruchomiło przedsprzedaż tego tytułu. Sugerowana cena detaliczna wynosi 149,95 zł. Na premierę nie będziemy musieli długo czekać, bo polski wydawca wyznaczył ją już na 17.01.2025 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *