Kapibary Herbaciary, Wiedźmie eliksiry i Słowo Daję – nowe zapowiedzi od wydawnictwa Trefl

Pudełka gier planszowych „Słowo Daję”, „Wiedźmie Eliksiry” oraz „Kapibary Herbaciary” na jasnym tle, przedstawiające ilustracje graczy oraz postacie kapibar i czarownic.

Wydawnictwo Trefl na Targach Spiel Essen planuje zaprezentować kilka nowych tytułów. Pierwszy z nich to Kapibary Herbaciary, a kolejne to Wiedźmie Eliksiry i Słowo Daję!

Wszystkie zostaną zaprezentowane na Targach, a o terminach pojawienia się tych tytułów w Polsce będziemy jeszcze informować.

Kapibary Herbaciary. Opis gry, skrót zasad

Elementy gry planszowej Kapibary Herbaciary, w tym karty z ilustracjami zwierząt, żetony punktów, tekturowa figurka kapibary i inne okrągłe żetony przedstawiające różne przedmioty.
Elementy gry Kapibary Herbaciary

Czy słyszeliście o najnowszej grze, w której kapibary organizują herbaciane przyjęcie dla swoich przyjaciół?

W grze Kapibary Herbaciary spotkacie południowoamerykańskie zwierzęta, pyszną herbatę i… ciasteczka! Ale uwaga – kapibary mają ukryty plan, by zatrzymać dla siebie jak najwięcej smakołyków. Aby wygrać, musisz wykazać się sprytem i dobrze zaplanować swoje ruchy, by na końcu Twoja kapibara miała najwięcej ciasteczek.

W grze gracze zagrywają karty z ręki na jeden z dwóch zakrytych stosów. Wartość karty musi być wyższa o jeden od karty na wierzchu stosu. Jeśli karty na obu stosach mają taką samą wartość, można zagrać dowolną kartę (z wyjątkiem „7”). Każda zagrana karta aktywuje specjalny efekt, na przykład tapir pozwala przekazać kartę graczowi po lewej stronie, a pancernik daje dodatkową turę. Runda kończy się, gdy gracz pozbędzie się wszystkich swoich kart i otrzyma w nagrodę żetony ciastek. Punktacja polega na wybieraniu kart o najwyższej wartości z posiadanych zwierząt, które zamieniają się na żetony ciastek. Gra kończy się, gdy jeden z graczy straci wszystkie żetony, a zwycięża osoba z największą ich liczbą.

Autorem gry jest nikt inny jak Reiner Knizia.

INFORMACJE PODSTAWOWE O GRZE:

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Znamy datę premiery gry Herbaciany Ogród. Ruszyła przedsprzedaż nowości Albi

Słowo Daję i Wiedźmie eliksiry. Opisy gier, skrót zasad

Elementy gry planszowej Słowo Daję, w tym karty z literami, żetony punktów, karty kategorii „Muzyka”, kolorowe pionki, ołówki oraz arkusz do zapisywania punktów.
Elementy gry planszowej Słowo Daję

Słowo daję to innowacyjna gra słowna, która przetestuje waszą kreatywność oraz refleks. W każdej rundzie odkrywacie dwie litery, a waszym zadaniem jest wymyślenie słów, które pasują do konkretnych kategorii. Jednak gra nie kończy się na prostym tworzeniu słów. Musicie zdecydować, czy stawiać na oryginalne i nieoczywiste odpowiedzi, czy podążać za pierwszym skojarzeniem, licząc na zgodność z innymi graczami. Każda decyzja niesie za sobą ryzyko, a zdobycie punktów zależy od przyjętej strategii.

Autorką gry jest Rita Modl.

INFORMACJE PODSTAWOWE O GRZE:

Wiedźmie eliksiry

Elementy gry planszowej Wiedźmie eliksiry przedstawiające karty z miksturami, minerałami oraz planszę główną, na której widnieją różnokolorowe karty butelek i składników alchemicznych.
Elementy gry planszowej Wiedźmie eliksiry

Przygotujcie swoje magiczne kociołki, bo czeka na Was wyzwanie wymagające niezwykłych umiejętności w Szkole dla Wiedźm.

W tej grze traficie na lekcję eliksirów, gdzie jako nowicjusze będziecie dodawać składniki do mikstur. Jednak bądźcie ostrożni – jedna niewłaściwa ingrediencja i mikstura może wybuchnąć, przynosząc punkty ujemne. W trakcie rozgrywki gracze na zmianę zagrywają karty składników, próbując uniknąć eksplozji lub wywołując ją celowo.

Gra kończy się, gdy jeden z graczy umieści ostatnią kartę lub wszystkie karty eliksirów zostaną rozdane. Wtedy podliczane są punkty, a wygrywa ten, kto najlepiej opanował sztukę warzenia mikstur.

Autorzy gry to Wolfgang Kramer i Manfred Reindl.

INFORMACJE PODSTAWOWE O GRZE:

SPRAWDŹ TEŻ: Takenokolor. Polska edycja gry od dziś we wszystkich sklepach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *