Jako bywalcy wszelakich konwentów, na pewno nie raz zaglądaliście z ciekawością do strefy prototypów. Podczas ostatniego wydarzenia Book Game mogliście spotkać Łukasza Misiaka i jego grę pod tytułem Si Vis Pacem The Geopolitical Board Game.
Si Vis Pacem. Tło fabularne
Za tło fabularne służy tu przedpiastowski okres kształtowania się obecnej Polski, kiedy to poszczególne plemiona walczyły o dominację, aby ostatecznie zjednoczyć się pod panowaniem najsilniejszego.
Co, gdyby ktoś inny zjednoczył Państwo? Jaką wersję legendy fundacyjnej Polski znalibyśmy dzisiaj i jak wyglądałaby jej dalsza historia? Właśnie ten moment historii, w którym jeszcze nie rozstrzygniętym pozostaje kwestia prymatu, jest zaczątkiem do gry, a nowy bieg historii jedynie w rękach graczy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Planszowe Gram Prix 2024. Znamy wyniki!
Si Vis Pacem. Opis gry
Osią rozgrywki jest rozwój osad, a zadaniem graczy stwarzanie i obrona odpowiednich warunków do tego. Dzięki wpleceniu w rozgrywkę takich mechanik jak: engine building (rozwój osad), deck building (pozyskiwanie kart wywiadu) czy worker placement, gracz samodzielnie decyduje o zdolnościach swojego państwa i kierunku jego rozwoju. Pozwala to graczom definiować przewagi i słabości przeciwników, i w oparciu o te czynniki realizować własną strategię.
Warunkiem zwycięstwa jest zdobycie najwyższej liczby punktów. W trakcie rozgrywki gracze punktują m. in. za wzajemne transakcje handlowe, mobilizację czy realizację kart wywiadu, natomiast po zakończeniu – za ekonomię i czas gry (punkty ujemne).
Gra zaprasza do świata polityki, wzajemnych interesów i intryg. Plansza będzie jedynie pretekstem do większej gry o sprawczość i dominację w skomplikowanym świecie wzajemnych powiązań i zależności.
Trzymamy kciuki za autora i zachęcamy do śledzenia strony poświęconej tytułowi, bo chyba sami przyznacie, że opis brzmi ciekawie.