Glass Cannon Unplugged już udowodnili, że wiedzą w jaki sposób tworzyć udane planszowe adaptacje znanych gier video. Oto nadchodzi kolejna – Don’t Starve: The Board Game. GCU przygotowuje ją w ramach współpracy licencyjnej z Klei Entertainment.
Don’t Starve: The Board Game
Polskie studio Glass Cannon Unplugged stawia na immersję i jak najlepsze oddanie charakteru komputerowego pierwowzoru w projektowanych przez siebie grach planszowych. Widać to choćby po This War of Mine: The Board Game czy Frostpunk: The Board Game.
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Horror on the Orient Express: The Board Game. Wkrótce start kampanii
Don’t Starve: The Board Game będzie grą kooperacyjną, w której przeniesiemy się do Constant, odległej i złowieszczej krainy, w której splatają się magia i nauka. Gracze wcielą się w kultowe postacie z gry wideo, które muszą ściśle współpracować, aby walczyć o przetrwanie z panteonem złoczyńców. Twórcy zapewniają, że będziemy mieć dynamiczną walkę oraz eksplorację tego świata zarówno w dzień jak i w nocy. Grę zaprojektował Rafał Pieczyński.
- Liczba graczy: 1-4
- Długość rozgrywki: 60-90 min.
- Profil gry na BGG
Gra ma mieć kampanię na Kickstarterze w III kwartale 2024 r. Co bardzo ważna – będzie też polska wersja językowa.
Don’t Starve w wersji video
Komputerowy pierwowzór jest przygodową grą akcji z elementami strategii i cRPG stworzoną przez kanadyjskie studio o nazwie Klei Entertainment. Premiera odbyła się 23 kwietnia 2013 roku (Windows, Linux i macOS oraz 7 stycznia 2014 roku na PlayStation 4. Akcja gry toczy się w fikcyjnym świecie dzikiej przyrody, nauki i magii. Celem jest przetrwanie unikając ciemności i potworów. Całość okraszona jest humorem i odniesieniami do epoki wiktoriańskiej.