Mana, Pantarei, Hokito, Yoxii, Kamon. Gry logiczne dla 2 graczy z serii Cosmoludo. Premiera

Seria Cosmoludo - wizualizacja pudełek

Jeśli lubicie minimalistyczny design gier logicznych, jak np. seria Gipf, to od dziś możecie odkryć nową linię od Cosmoludo. Za polską edycję pięciu tytułów: Mana, Pantarei, Kamon, Hokito i Yoxii odpowiada Rebel.

Seria Cosmoludo. Opis

Gry z serii Cosmoludo to dwuosobowe, abstrakcyjne wyzwania logiczne nawiązujące do klasyków gatunku takich jak szachy, warcaby czy go. Każda z nich oferuje inną mechanikę, jednak wszystkie łączą maksymalna regrywalność, krótki czas rozgrywki i poziom trudności całkowicie zależny od możliwości uczestników.

Sugerowana cena detaliczna każdej z gier wynosi 119,95 zł, a więc w sklepach można je dostać poniżej 100 zł.

Mana. Opis gry i zasady

Mana - elementy gryKażdy z graczy dysponuje dwoma rodzajami pionków: jednym dajmio i pięcioma roninami.
Podczas zabawy rozgrywamy naprzemiennie swoje tury. W każdej z nich wykonujemy ruch jednym pionkiem w swoim kolorze. Symbol na polu, na którym zaczynamy ruch wskazuje, o ile pól musi się poruszyć nasz pionek – od 1 do 3. Nie możemy poruszać się przez pola zajęte przez inne pionki, ale możemy skończyć turę na tym samym polu, na którym znajduje się pionek przeciwnika. W ten sposób zbijamy go z planszy.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Trio od wydawnictwa Rebel – start przedsprzedaży

Po poruszeniu pionkiem przestawiamy ptaka Mana na dowolne niezajęte pole z takim samym symbolem jak ten na polu, na którym skończyliśmy ruch. Przeciwnik w najbliższej turze musi poruszyć ten ze swoich pionków, który również stoi na takim polu.

Jeśli żaden z pionków przeciwnika nie zajmuje pola z takim symbolem, jak na tym, na którym umieściliśmy ptaka, drugi gracz może poruszyć dowolnym innym własnym pionkiem lub przywrócić do gry zbity z planszy pionek ronina.
Gra kończy się, gdy któryś z uczestników przechwyci pionek dajmio przeciwnika.

Informacje pudełkowe:

Pantarei. Opisy gry i zasady

Pantarei - elementy gry

Dążymy do tego, by jako pierwsi umieścić siódmy kafelek łuski na wierzchu stosu. Na samym początku losujemy 19 kafelków łusek i układamy z nich linię przypominającą węża.

Uczestnicy kolejno rozgrywają tury, w których przekładają wybrany wierzchni kafelek łuski w swoim kolorze na stos po lewej lub po prawej stronie. Jeśli wybrany kafelek znajduje się na innym, możemy przenieść do 2 wierzchnich kafelków z takiego stosu.

Łuski występują w trzech wartościach. Wskazują one, jak daleko możemy przesunąć dany kafelek: te z oznaczeniem 1 przesuwamy na pierwszy kafelek po prawej lub lewej, te z 2 na drugi itp. Zwycięży osoba, która jako pierwsza położy siódmy kafelek na dowolnym stosie. wygrywa rozgrywkę.

Informacje pudełkowe:

Hokito. Opis gry i zasady

Hokito -elementy gry

Poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy.

W Hokito gramy na planszy złożonej z 36 pól. Na samym początku każdy z graczy rozkłada losowo swoje pionki, zapełniając 3 rzędy po swojej stronie planszy.

Uczestnicy na zmianę rozgrywają swoje tury, w których poruszają własnymi pionkami lub stosami, które kontrolują (czyli takimi, które mają na wierzchu ich pionek). Jeśli gracz zdecyduje się poruszyć pojedynczym pionkiem, musi zakończyć ruch na innym pojedynczym pionku, a jeśli stosem – na innym stosie.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Jekyll i Hyde. Premiera gry dla 2 graczy o pojedynku dobra ze złem

W grze występują pionki w trzech rodzajach oznaczone od 1 do 3. Wartość pionka wskazuje, ile skoków wykonamy nim lub znajdującym się pod nim stosem, kiedy zdecydujemy się go poruszyć. 1 to pojedynczy skok, 2 to dokładnie dwa skoki itd. Skok wykonuje się do pierwszego zajętego pola w wybranym kierunku, w linii prostej. Liczba mijanych po drodze pustych pól nie ma znaczenia. Kierunek można zmieniać tylko pomiędzy skokami, a ścieżka ruchu pionka w jednej turze nie może się przeciąć.

W ten sposób gramy do momentu aż jeden z uczestników nie będzie mógł wykonać żadnego ruchu, a następnie podliczamy punkty. Pojedyncze pionki są warte tyle, ile wynosi ich oznaczenie wartości. Stosy kontrolowane przez gracza dają wynik wartości wierzchniego pionka pomnożonej przez liczbę żetonów w stosie.

Informacje pudełkowe:

Yoxii. Opis gry i zasady

Yoxii - elementy gry

Staramy się otoczyć totem i zdobyć większą liczbę punktów niż przeciwnik.

Gracze kolejno rozgrywają tury, podczas których przesuwają totem na jedno z dostępnych pól wokół niego. Następnie umieszczają jeden ze swoich pionków w bezpośrednim sąsiedztwie totemu. Totem można też przesuwać o kilka pól, o ile przenosimy go nad własnymi pionkami.

Pionki graczy występują w czterech wartościach punktowych, więc już od pierwszej tury ich rozmieszczanie ma ogromne znaczenie. Gra kończy się, gdy totem jest całkowicie otoczony. Uczestnicy zdobywają punkty za pionki, które w tym momencie sąsiadują z totemem.

Informacje pudełkowe:

Kamon. Opis gry i zasady

Kamon - elementy gryMożemy wygrać aż na trzy sposoby: łącząc przeciwległe boki planszy nieprzerwaną linią z własnych sześciokątów, tworząc z nich pierścień lub skutecznie blokując przeciwnika

Plansza Kamon składa się z 37 pól. Na każdym z nich losowo umieszczamy jeden z kolorowych żetonów ze wzorami. Każdy z uczestników otrzymuje 18 sześciokątnych ramek w swoim kolorze.

Pierwszy z graczy umieszcza swoją ramkę na jednym z pól przy dowolnym brzegu. Następnie na własnym sześciokącie kładzie złoty, który będzie wskazówką dla przeciwnika podczas jego ruchu. Drugi gracz może umieścić swoją ramkę wyłącznie na polu z żetonem, którego kolor lub symbol odpowiada temu zaznaczonemu złotym sześciokątem. Gdy wybierze odpowiednie pole, kładzie na nim ramkę w swoim kolorze i przykrywa ją złotą.W ten sposób rozgrywamy swoje tury naprzemiennie dopóki nie zostanie spełniony jeden z warunków zwycięstwa.

Informacje pudełkowe:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *