Trzy dodatki do nieśmiertelnej Neuroshimy Hex od Portal Games zostały dodrukowane i są ponownie dostępne. Mowa o Vegas, Sharrash i Missisipi.
Neuroshima Hex 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwzględne maszyny Molocha. Powstało do niej już kilkanaście dodatków, które regularnie są dodrukowywane.
Neuroshima Hex. Vegas, Sharrash, Missisipi. Zalety i wady
Każda z tych trzech armii ma swoje mocne i słabe strony, a kluczem jest nauczenie się je dobrze wykorzystywać, żeby osiągnąć zwycięstwo.
VEGAS
- Zaleta: szerokie możliwości krzyżowania planów przeciwnika i wykorzystywania jego własnych sił przeciwko niemu – za pomocą cechy Sztabu oraz Agitatorów, znaczna mobilność armii.
- Wada: mała liczba i niska inicjatywa własnych żołnierzy.
SHARRASH
- Zaleta: mobilność Sztabu, możliwość wysadzania nawet najszybszych jednostek przeciwnika oraz całkowitego paraliżowania wolniejszych, a także omijania linii obronnych przeciwnika dzięki moździerzom. Dodatkowym atutem Sharrash jest trudny do wyeliminowania żeton podłoża (Dziura), który potrafi burzyć szyki przeciwnika.
- Wada: mniejsza niż w innych armiach ilość walczących jednostek, ich słaba mobilność, niska wytrzymałość i inicjatywa, a także całkowity brak opancerzenia.
MISSISIPI
- Zaleta: możliwość potężnego zatrucia Jadem wrogiego Sztabu, a także krzyżowania planów przeciwnika, spora odporność na ataki oraz zdolność omijania obrony przeciwnika.
- Wada: mała siła ataków, niewielka liczba jednostek walczących, brak pancerzy i wytrzymałości na nich oraz słaba mobilność.
Neuroshima Hex 3.0 Zasady
Każdy z graczy włada armią składającą się z 35 żetonów. Składają się na nie żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz. Ponadto posiada także inicjatywę, która może mieć wartości od 0 do 3. To ona wyznacza w jakiej kolejności będą rozpatrywane jednostki podczas bitwy.
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Wędrowcy Znad Południowego Tygrysu. Aktualizacja statusu gry od Portalu
Na żetonie znajdują się również symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Moment rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak.
- Liczba graczy: 1 – 4
- Czas gry: 30 – 45 minut
- Wiek od: 13 lat
- Profil gry na BGG
Grę podstawową oraz dodatki można kupić np. w sklepie wydawcy.