Gry planszowe o tematyce morskiej, których fabuła osadzona jest kilkaset lat temu, zazwyczaj są po prostu „grami o piratach”. Autorzy Misty Waters postanowili zerwać z tym trendem i stworzyć grę bardziej zbliżoną do realiów historycznych.
Misty Waters – tło fabularne
„To nie jest gra o piratach” – taką informację otrzymaliśmy od twórców gry jako jedną z pierwszych. I chociaż piratów również możecie w grze napotkać, to faktycznie nie oni są w centrum Misty Waters. Gra to historyczna fikcja, czyli fikcyjna fabuła ma jak najlepiej oddawać realia drugiej połowy XVIII wieku.
Daleko na Morzach Południowych, a konkretnie na Morzu Mgieł, odkryto ostatni nieznany dotąd archipelag. Jednak miejsce od samego początku wydaje się podejrzane. Daleko od „ciepłych” szerokości geograficznych i w otoczeniu zimnych wód archipelag zdaje się być pokryty tropikalną dżunglą…
W Misty Waters gracze wcielają się w kapitanów szukających odmiany w swym dość monotonnym dotąd życiu. Wyruszając na morze, liczą na zajęcie dla siebie małej, przytulnej wysepki. Niestety dla nich szybko okazuje się, że archipelag wcale nie jest taki pusty jak mogłoby się wydawać. Przeszkodą do szczęścia może być tajna baza konkwistadorów, ogromne stworzenia przemykające tuż pod powierzchnią wód oraz dziwne zjawiska, które tam zdają się być na początku dziennym. A kiedy wiadomość o nowym archipelagu dociera dalej, do gry wchodzą również interesy wielkich potęg morskich.
To gra pełna kontrastów, gdzie zupełnie realne historyczne żaglowce, z tak samo realnym historycznym uzbrojeniem muszą stawić czoła zupełnie nieznanym i nie zawsze do końca realnym przeciwnościom.
Misty Waters – na czym polega rozgrywka
Misty Waters to gra typu sandbox. Oznacza to, że gracze sami decydują, dokąd się udają i jaki kawałek przedstawionego świata chcą zbadać. Oznacza to również, że istnieje więcej dróg do zwycięstwa, a możliwość ich eksplorowania zapewnia dużo emocji. Rozgrywka rozwija się stopniowo z typowej przygodówki w kierunku strategii. Gracze przesuwają swe okręty po planszy, odkrywając karty eksploracji na wyspach i karty przygód na morzu. W tawernach mogą sprzedać znalezione bądź zdobyte towary, a także podejmować się realizacji misji.
Mechanicznie w grze można znaleźć zarządzanie ręką z elementami budowy talii, kontrolę obszarów, a także push your luck i dużo turlania kośćmi. Niemal każdy rzut można jednak modyfikować za pomocą kart akcji, żetonów doświadczenia albo dzięki umiejętnościom posiadanych oficerów.
Planowana kampania wspieraczkowa
Kampania gry na platformie Gamefound prawdopodobnie rozpocznie się pod koniec drugiego kwartału. Już teraz można ją zasubskrybować tutaj.
Misty Waters to gra Bogusława Dudka. Za projektem całości stoi Dragon S.C., czyli ekipa odpowiedzialna za wydanie gry Podróże po Jurze.
- Liczba graczy: 1-4
- Czas gry: ok. 180 minut
- Wiek: 13+