Roller Coaster Rush zapowiedziało wydawnictwo Pandasaurus Games, które w ostatnich latach zasłynęło grami o nietuzinkowej tematyce. Mieliśmy już tytuł o graffiti (Wildstyle) czy skateboardingu (Skate Summer). W tym roku natomiast zbudujemy z plastikowych torów prawdziwą kolejkę górską.
Roller Coaster Rush. Gra o puszczaniu kulki?
Za projektem stoi Scott Almes, człowiek, który zasłynął z serii „Tiny epic…” (wydawanych w Polsce przez Galaktę). Tym razem przygotował coś gabarytowo znacznie większego i z wykorzystaniem trójwymiarowych komponentów. RCR zapowiada się na zabawę zręcznościową z elementem licytacji, która zweryfikuje, co zapamiętaliśmy o energii kinetycznej z lekcji fizyki.
W Roller Coaster Rush będziemy najpierw licytować się o plastikowe fragmenty zakrętów oraz mniejszych i większych wzniesień, a następnie budować z nich najlepiej działającą kolejkę. Jej funkcjonowanie zweryfikujemy puszczając z niej kulkę – im dalej poleci, tym więcej otrzymamy punktów. W pudełku znajdą się też karty do wariantu zaawansowanego.
- Liczba graczy: 2–4
- Czas rozgrywki: 15–30 min.
- Wiek: 8+
- Link do BGG
Pierwsze potwierdzone wzmianki o curlingu datuje się na początek XVI wieku. Gra najprawdopodobniej powstała w Szkocji, a swoją nazwę zawdzięcza szkockiemu słowu curr,