Twórcy gier prześcigają się w zaskakiwaniu graczy nowymi mechanikami, ciekawymi zabiegami graficznymi, a czasem również nietypową formą opakowania. Wydawnictwo ThunderGryph zapowiedziało kampanię serii gier mieszczących się w puszkach do złudzenia przypominających te z napojami.
Soda Pop Collection to seria 4 minimalistycznych gier przeznaczonych dla 2 graczy, które można zabrać praktycznie wszędzie. Nie wymagają one dużego stołu, czas rozgrywki jest krótki, a zawartość mieści się w opakowaniu w kształcie aluminiowej puszki do napojów. Na 28 lutego zaplanowany został start kampanii wspieraczkowej na platformie Backerkit. Seria obejmuje gry Cat-a-Comb, Forgenesis, Light Seeker i Top Cap.
Gry w puszkach. Cat-a-Comb
W Cat-a-Comb grupa psotnych kotów walczy o wpływy na trzech obszarach. Zwycięstwo można osiągnąć na dwa sposoby – posiadać kość w swoim kolorze na każdym z obszarów albo na wierzchu trzech stosów składających się z 3 kości. Gracze wykonują tury naprzemiennie. W swoim ruchu mogą umieścić nową kość kota na pojedynczej kości w innym kolorze. Drugą możliwością jest rozproszenie kości z dowolnego obszaru przy zastosowaniu mechaniki mankali. Pamiętać trzeba przy tym o dwóch zasadach. Nigdy nie można umieszczać na sobie kości w tym samym kolorze ani tworzyć stosów powyżej 3 kości.
Autorem gry jest Pierpaolo Paoletti.
Forgenesis
Celem rozgrywki w Forgenesis jest dotarcie do bazy przeciwnika albo sprawienie, że nie może on wykonać ruchu. W każdej rozgrywce używa się 4 z 6 rodzajów żetonów przedstawiających różne stworzenia. Każde z tych stworzeń posiada unikalną zdolność wpływającą na jego ruch lub przesuwające żeton przeciwnika. Jeżeli spowoduje to przesunięcie go poza planszę, żeton zostaje usunięty z gry. Aktywny gracz może poruszyć dowolną liczbę żetonów na sąsiednie pole lub aktywować ich zdolności specjalne. Po aktywacji zdolności żeton należy odwrócić na stronę nieaktywną. Zamiast wykonywania ruchu gracz może również odwrócić wszystkie swoje nieaktywne żetony.
Twórcą Forgenesis jest Ignazio Panades.
Light Seeker
Klątwa rzuciła cień na dolinę, a zadaniem graczy jest przywrócić światło. W tym celu muszą przesuwać sześciany albo przewracać je na bok, odsłaniając ich jasną stronę. Każdy sześcian ma dwa boki ciemne, dwa jasne (zawierające 2 punkty światła) oraz 2 w połowie rozświetlone (z 1 punktem światła). Nad procesem czuwa tajemnicza postać zwana Buh, która po każdym ruchu ustawiana jest na jednym z sześcianów i blokuje go. Należy również pamiętać o dwóch zasadach. Po pierwsze wszystkie sześciany muszą sąsiadować z innymi przynajmniej na ukos. Po drugie liczba punktów światła po każdym ruchu musi być większa.
Aby zwyciężyć, trzeba zgromadzić obok siebie przynajmniej 7 połączonych punktów światła.
Grę stworzyli Daniel i Julian Danzer.
Gry w puszkach. Top Cap
Top Cap z pewnością wzbudzi ciepłe skojarzenia u graczy, którzy lubili grę w kapsle. Taki bowiem kształt mają pionki w grze. Z kolei rozgrywka przypomina dobrze znane warcaby. W jednej turze gracz wybiera jeden ze swoich kapsli, liczy liczbę kapsli, które znajdują się na sąsiednich polach (również po przekątnej), a następnie musi przenieść ten kapsel dokładnie o tyle pól w linii prostej. Nie może przy tym opuścić planszy, przeskoczyć lub wylądować na kapslu, ani wylądować na swojej butelce.
Jeśli graczowi uda się przenieść jeden ze swoich kapsli na butelkę przeciwnika, wygrywa. Natomiast jeśli nie może przesunąć żadnego kapsla zgodnie z zasadami, przegrywa.
Autorem Top Cap jest Enrico Gandolfo.
Gry w puszkach – jak Wam podoba się taka koncepcja?
Planszowe Newsy polecają… inne gry
Dawno nie widzieliśmy tak pięknej gry, ale czy za pięknem kryje się również ciekawa mechanika i emocjonująca rozgrywka? Postaramy się w tym materiale odpowiedzieć na to pytanie. Zapraszamy do oglądania odcinka „W roli głównej”, w którym Monika opowiada o grze Ziemia.