Dead Cells, czyli planszowy dungeon crawler inspirowany komputerową grą z gatunku roguelike. Zaciekawieni? Taki właśnie tytuł stworzyła czwórka cenionych francuskich autorów – Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc, Théo Rivière.
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game. Garść szczegółów
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game będzie grą kooperacyjną, w której wspólnie eksplorujemy zamek, natrafiając w nim na różnych wrogów. Walcząc z nimi zyskamy możliwość otrzymania lepszej broni i wyposażenia. W trakcie gry będziemy rozbudowywać swoją talię kupując karty z trzech różnych talii: brutalności, przetrwania lub taktyki. Śmierć nie zakończy rozgrywki, lecz spowoduje, że wrócimy do niej silniejsi.
Gra ma trafić na Kickstartera wiosną tego roku.
POLECAMY TEŻ:
Gra Cyklady w nowej odsłonie. Cyclades Legendary Edition, czyli powrót po 13 latach!
Wiedźmin: Stary Świat. Na jakim etapie jest dostawa gry? Sprawdziliśmy
Rouge, czyli właściwie co?
Rogue to, opracowana w latach 80. w Berkeley, fabularna gra komputerowa na Uniksa. Jak podaje Wikipedia, gracz porusza się w niej po zbudowanym w trybie tekstowym ciągu pokoi i korytarzy, walcząc z potworami, zbierając skarby i usiłując odnaleźć legendarny amulet.
Rogue ma tekstowy interfejs tzn. wszystko w grze jest znakami w standardzie ASCII, a niemal wszystkie elementy lochu są generowane losowo. Rouge jest też prekursorką gatunku gier nazwanych od jej nazwy „roguelike” (ang. jak Rouge).